الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس درباره استفاده از پا بند و دستبندهای الکترونیکی از سوی قوه قضائیه برای زندانیان خاطر نشان کرد: این روش که کنترل از راه دور زندانیان محسوب می شود در قانون آیین دادرسی کیفری و جزایی کشورمان مصوب شده است وقوه قضائیه اگر امکانات لازم را داشته باشد می تواند این موضوع را عملی کند وبرخی از زندانیان را درخانه هایشان با استفاده از سیستم های الکترونیکی نگه دارد.

ملکشاهی خاطر نشان کرد: این دستبندها و پابندهای الکترونیکی قابلیت کنترل زندانیان را دارند و قانون نیز در حال حاضر این اجازه را به قوه قضائیه داده است که از این وسایل الکترونیکی برای کاهش زندانیان مستقر در زندانها استفاده کنند.

وی در پایان تاکید کرد: انتظار می رود امکانات لازم برای دستگاه قضایی کشورمان با اختصاص بودجه وامکانات فراهم شود تا از این طرح که مصوبه قانونی نیز است اجرایی و عملیاتی شود.

دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده ها به درستی عمل می کند

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس پیرامون بررسی پرونده سیامک نمازی در قوه قضائیه اظهار کرد: معتقدم که دستگاه قضایی در نظام جمهوری اسلامی ایران در رسیدگی به پرونده ها با دقت و به بهترین شکل ممکن عمل می کند.

 

ملکشاهی افزود: بدون شک پیرامون بررسی پرونده های امنیتی نیز تدابیر و تصمیمات لازم از سوی دستگاه های قضایی کشورمان اتخاذ خواهد شد.