آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران چهارشنبه 28مهر در دومین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی با اشاره به ویژگیهای اخلاقی ایشان اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی کنی یک عالم جامع بود یعنی جامعیتی مثل جامعیت اسلام را دارا بود و همه رفتار وی حول محور اخلاص خلاصه می‌شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: برخی از روحانیون در انقلاب شاخص بودند ولی نتوانستند ثابت قدم بمانند و  از صف خارج شدند. مرحوم مهدوی کنی سنگرنشین و مرزبان انقلاب و در ولایتمداری یک آیینه زلال و شفاف بود.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز دشمن با ما می‌جنگد ولی ما در جنگ نظامی با مجاهدت، نصرت الهی به رای‌العین مشاهده کرده‌ایم. جنگ نظامی، انقلاب و نظام و کشور ما را نتوانست سرنگون کند. ما 8 سال یک جنگ جهانی را پشت سرگذاشتیم.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: امروزه عده‌ای اظهار می‌کنند اگر ما این سازش و توافق را نکرده بودیم جنگ نظامی قطعی بود. چرا برخی به گونه‌ای القا می‌کنند که ما به خاطر جنگ کوتاه آمدیم. اگر بنا بر این باشد باید از اول انقلاب را کنار می‌گذاشتیم. این چه نوع فرهنگ و چه حرفی است که خلاف اسلام و رویه اهل بیت زده می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جنگ و انقلاب موجب این شد که شهدای ما به محضر خدا نائل گردند و جوانان ما با فرهنگ شهادت و انقلاب آشنا گردند، اظهار کرد: جنگ فرهنگی از همه جنگها حساس‌تر است. حساسیت جنگ فرهنگی از همه جنگها بیشتر است. جنگ فرهنگی جنگ فکر، اخلاق و جنگ فساد با صلاح محسوب می‌شود.

آیت الله صدیقی متذکر شد: اگر امروز شیطان بزرگ پیروزی داشته باشد،‌ این پیروزی در میدان جنگ فرهنگی است. یعنی رذایل اخلاقی در ما ایجاد کنند و ارزشها را بر ضد ارزشها مبدل سازد و کاری کنند تشریفات و تجملات در حوزه‌های علمیه رواج پیدا کنند.

دومین سالگرد حضرت آیت الله مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل سابق جامعه روحانیت مبارز صبح امروز در حوزه علمیه مروی برگزار شد.

در این مراسم آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، آیت‌الله محسنی گرکانی تولیت مدرسه مروی، آیت‌الله تسخیری نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام سعید مهدوی کنی رئیس دانشگاه امام صادق(ع) و برخی دیگر از اساتید حوزه علمیه مروی و دوستداران مرحوم مهدوی کنی حضور داشتند.