محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه در روز سه‌شنبه( 27 مهرماه) از ارائه پیش نویس لایحه بودجه 96 تا اواسط آبان ماه از سازمان برنامه و بودجه به دولت خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: امروز اکثریت واحدهای تولیدی با همه ظرفیت فعال نیستند اما با افزایش تسهیلات می‌توانیم نسبت به افزایش تولید آن اقدام کنیم.

سخنگوی دولت اظهار داشت: تا تاریخ 25 مهرماه سال جاری بر اساس گزارش رسمی که به ما داده شده، 12 هزار و 22 واحد از واحدهای تولیدی توانستند هشت هزار و 977 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند.

 

نوبخت تصریح کرد: از میزان دوازده هزار و 22 واحد تولیدی پنج هزار و 772 واحد از طریق ستاد تسهیل که در استان‌ها فعال‌اند، توانستند به بانک معرفی شوند همچنین شش هزار و 150 واحد نیز مستقیما در همین راستا توانستند از تسهیلات بانکی برخوردار شوند.

 

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود شش ماه این طرح را شروع کرده‌ایم می‌توانیم بگوییم که این گزارش رضایت بخش است در ماه‌های اول بسیار با تاخیر و کندی مواجه شدیم اما امروز در مسیر خوب قرار گرفته ایم و کار به خوبی پیش می‌رود.

وی با اشاره به نسبت رشد اشتغال در سه ماهه نخست امسال ادامه داد: رشد اقتصادی بر اساس گزارش مرکز آمار 4.4 درصد افزایش یافته که آثار آم مشهود است.

 

سخنگوی دولت با اشاره به آلودگی هوا در کشور نیز گفت: در سال گذشته بحثی مطرح شد که بخشی از مسئولیت افزایش آلودگی هوا برای خودروها به ویژه تاکسی‌ها فرسوده است، ما از سال گذشته با هد‌ف‌گیری مناسب 90 هزار خودروی فرسوده را در ناوگان شهری شناسایی کردیم.