پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- محمدعلی زم نامی آشنا در عرصه فرهنگی کشور است؛ روحانی با محاسن کوتاه که مکلا در رستورانش حاضر می شود و این روزها در «شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقصادی» روزگار سپری می کند. با شیبی ملایم به سمت فعالیت اقتصادی حرکت کرد و حتی خواهان ایفای نقش اقتصادی حوزه هنری نیز بود .عطش فعالیت های اقتصادی زودبازه زم را به حزب کارگزاران سازندگی و حزب اعتدال و توسعه نزدیک کرد و سرانجام وی با ارتباط نزدیک با «علی اکبر ترکان» در دولت یازدهم مسئولیت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقصادی را برعهده گرفت.

روح الله زم 1

اما این روزها وی نگرانی دیگری دارد؛ روح الله زم فرزند ناخلف اوست؛ فرزندی که از سال 88 « بی‌راه» را برای خود برگزیده است. اما پدر همچنان نسبت به رفتارهای خارج از چارچوب فرزندش سکوت اختیار کرده است. روح الله زم در جریان فتنه 88 با شناسنامه و گواهینامه جعلی، یک عدد نارنجک،دستبند، باتوم، 6 عدد کلت جنگی 38 میلیمتری و یک دستگاه بی‌سیم از سوی نیروهای امنیتی کشور دستگیر شد و سپس به خارج از کشور رفت و با ارتباط گیری با محافل ضدانقلاب نقش ارتباطی با عوامل داخل را ایفا می کند.  این روزها پسر معاون علی اکبر ترکان، وظیفه دیگر را از سوی نهادهای تخریب خارج نشین پیدا کرده است؛ او با ایجاد کانال ضدانقلاب «آمد نیوز» با حربه انتشار اخبار دروغین درصدد تخریب افراد و نهادهای انقلابی است. پس از انتشار خبر مدیریت وی بر این کانال ضدانقلاب، وی عجولانه پاسخی در رد همکاری با «آمد نیوز» منتشر کرد و در همین راستا نوشت: «فعالیت رسانه‌ای بنده مشخص است و انتساب آمدنیوز به اینجانب تکذیب می‌شود.» این تکذیب در حال است که یک سال پیش که این کانال فعالیتی نداشت؛ روح الله زم آن را به دیگران پیشنهاد داده است! 

روح الله زم

 با شرایط فعلی به نظر می رسد که محمدعلی زم دو راهکار پیشرو دارد؛ راه اول رفتار به صورت منش مرحوم آیت الله خزعلی است؛ ایشان هنگامی که فرزند خود را در راه اهداف ضدانقلاب دیدند، ازرفتاری وی برائت جستند. راهکار دوم برتری حس فرزند دوستی بر نگرش انقلاب اسلامی است؛ این رفتار در قالب الگوی رفتاری برخی مسوولین سابق در قبال فرزندش به دلیل محکومیت فساد اقتصادی بروز و ظهور پیدا کرد.