با وجود گذشت یکسال از توافق هسته ای ایران با 5+1، صهیونیستها همواره از این توافق ابراز نگرانی می کنند.

منابع صهیونیستی ابراز عقیده می کنند که آزمایش هسته ای موفقیت آمیز اخیر کره شمالی نگرانی اسرائیل را از برنامه هسته ای و احتمال از سرگیری فعالیتهای هسته ای ایران دو چندان کرد.

"اورن نهاری" تحلیلگر مسائل سیاسی شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: کره شمالی در سالهای اخیر موشکهای بالستیک با بردهای مختلف آزمایش کرد و در کنار آن آزمایش های هسته ای متعددی انجام داد که اخیرا پنجمین آن انجام شد و اقتدار رزمی کره به مرور در حال افزایش است.

وی افزود: آمریکا مانند سگی است که تنها پارس می کند و گاز نمی گیرد. بیل کلینتون در مقابل یک میلیون تن آرد از پدر کیم جونگ اون خواست برنامه هسته ای کشورش را متوقف کند اما این اتفاق رخ نداد.

"عود گرانوت" دیگر تحلیلگر مسائل سیاسی تلویزیون رژیم صهیونیستی درخصوص همکاری ایران و کره شمالی، ادعا کرد: همکاری ایران و کره شمالی در زمینه ساخت موشکهای بالیستک قادر به حمل کلاهک هسته ای از مدتها پیش آغاز شده و موشکهای بالستیک که ایران  بدون هیچ واهمه علی رغم امضای توافق هسته ای در حال ارتقاء آن است و از جمله موشک شهاب سه بر پایه الگوی موشک کره شمالی طراحی شده و تنها تفاوت برنامه موشکی ایران با کره شمالی، کلاهک هسته ای برای این موشکهای بالستیک است.

گرانوت گفت: کره شمالی می تواند این امکان را به راحتی و بدون درد سر در اختیار ایران قرار دهد.

وی افزود: باتوجه به همکاری گسترده بین ایران و کره شمالی، بعید نمی دانم که در آزمایش هسته ای اخیر کره شمالی، همانند گذشته کارشناسان ایران حضور داشتند.

هواداران ترامپ در آمریکا در انتقاد از حزب دمکرات به توافق بیل کلینتون با کره شمالی در دهه 90 اشاره می کنند و آن را به توافق ایران با دولت اوباما تشبیه می کنند و ادعا می کنند هیلاری کلینتون شریک اوباما در توافق هسته ای همانند بیل کلینتون در برابر فعالیتهای هسته ای ایران و کارشکنی آن در خصوص توافق هسته ای در برابر جامعه جهانی شرمسار می شود.