پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- «سردار سرتیپ یدالله جوانی» معاون سابق سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی اختصاصی برای «پارس» در واکاوی بیانیه سرلشکر سلیمانی به دنبال تلاش تفرقه‌افکنانه دشمن نوشت:

با دقت در متن بیانیه سرلشگر سلیمانی خطاب به ملت ایران می توان چگونگی سناریوی اصلی دشمن و مختصات آن را حدس زد. سرلشکر سلیمانی به این نکته در نامه خود اشاره کرده اند که ایجاد اختلاف و تفرقه میان آحاد مردم در کشور و نوعی دوقطبی سازی در کانون مجموعه ای از اقدامات دشمن به انجام می رسد؛ لذا ایشان با اشاره به چنین نکته ای مردم را به یک هوشیاری انقلابی فرامی خوانند؛ اینکه همه باید هم  دل، همراه و هم جهت در مسیر انقلاب حرکت و از پرداختن به حاشیه ها خودداری کنند.

برخی از مسائل هفته های گذشته در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مبنی بر احتمال کاندیداتوری سرلشکر سلیمانی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد. شاید همین نوع فضاسازی ها بود که باعث شد سرلشکر سلیمانی در نامه خود ضمن اشاره به نقشه-های تفرقه افکنانه دشمنان، به سربازی صفر خود برای ولایت، نظام جمهوری اسلامی و ملت شجاع ایران تصریح کند. ایشان تأکید کرد که تا آخر عمر در همین جایگاه سربازی خواهند ماند. درواقع سرلشکر سلیمانی با بیانیه خود به برخی از گمانه زنی ها، شایعه ها و فضاسازی ها پایان داد و تصریح کرد که تحت هیچ شرایطی از لباس سربازی و جهاد خارج نخواهد شد.

به نظر می رسد بازی با افکار عمومی مردم ایران، تأثیرگذاری بر افکار عمومی و نوعی مدیریت افکار عمومی مهم ترین هدف راهبردی دشمن در این مقصد است؛ لذا به این نکته باید توجه داشت که دشمنان گه گاهی با پرداختن به برخی از موضوعات به دنبال محک زدن و آزمودن افکار عمومی و میزان تأثیرپذیری افکار عمومی از این برنامه ها و نقشه های خود هستند.

از طرفی بعضی از رسانه های داخلی و شبکه های اجتماعی نیز گمانه هایی را مطرح می کنند. نکته مهم در این زمینه عبارت است از اینکه دشمنان ما به دنبال تأثیرگذاری و مدیریت افکار عمومی جامعه هستند. سرلشکر سلیمانی به دنبال خنثی‌سازی راهبرد دشمن است. ایشان تصریح می کند که سرباز ولایت هستند و مراقبت از نقشه های تفرقه افکنانه دشمن را تذکر می دهند.

دشمن دست از دشمنی های خود برنمی دارد. دشمن مثل شیطان است و در هر مسیری که به درب بسته و بن‌بست مواجه شود، با برگشت از آن مسیرهای دیگر را دنبال می کند. به‌عبارت‌دیگر نمی توان متصور شد که این امر اولین و آخرین اقدام اصلی دشمن برای سوژه پردازی، مسئله‌سازی و بازی با افکار عمومی و تأثیرگذاری بر آن باشد و هرازچندگاه موضوعی را به شکلی مطرح می کند. این هوشیاری مردم ما است که می تواند درنهایت دشمن را برای همیشه ناکام گذارد و آن را ناامید کند.

مسائلی که بعضی از اوقات در خارج از کشور مطرح می شود، به این مسائل توسط برخی از جریان ها و گروه های سیاسی و رسانه ها نیز پرداخته می شود. دشمنان ما خصوصاً آمریکایی ها به دنبال مسموم سازی در داخل کشور هستند و جریان های سیاسی را با عناوینی که خود خواهان آن هستند، تحت عنوان تندرو و میانه رو نام گذاری می کنند. این موضوع ساخته‌وپرداخته غربی ها به‌ویژه آمریکا است. برخی ها در داخل کشور نیز همین دسته بندی ها را انجام می دهند.

دشمنان ما به دنبال مفهوم سازی و نام گذاری گروه ها و جریان ها هستند. اقدام دشمن برای دسته بندی جریان های سیاسی در داخل ایران و طرح این موضوع که رقابت بین تندروها و میانه روها است، این امر از منظر غربی ها دسته بندی شده است.

مراد آن ها از تندرو، نیروهای انقلاب و کسانی هستند که بر اصول انقلاب پافشاری می کنند. منظور غربی ها از میانه روها و اعتدالی ها نیز جریان های غرب گرا و افرادی هستند که ثبات قدم و ایستادگی بر آرمان ها و ارزش های انقلاب ندارند.

متأسفانه مشاهده می شود که برخی ها در داخل نیز همین نوع ادبیات را به کار می برند و چنین دسته بندی هایی ارائه می دهند. هوشیاری مردم، خواص، گروه ها و جریان ها خصوصاً اصحاب رسانه در این زمینه ضروری است. دشمن همواره دشمنی می کند. ما الآن در فضای جنگ نرم هستیم. یکی از مهم ترین اقدامات دشمن در فضای جنگ نرم در حوزه مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.

دشمن خصوصاً در حوزه سیاسی به دنبال نوعی مدیریت افکار عمومی و شکل‌دهی به هندسه فکری جامعه ما است. این موضوع نیاز به یک نوع هوشیاری خاص و ویژه دارد. اقدامی که سرلشکر سلیمانی با نامه خود به انجام رساند، یک نوع روشنگری و پایان بخشی به یک شیطنت دشمن بود. دشمن با نوع نگاه به سرلشگر سلیمانی و نقش های آینده وی به دنبال انجام یک شیطنت بود. سرلشکر سلیمانی به‌قول‌معروف آب پاکی را بر دست آن ها ریخت که ایشان تا آخر عمر در لباس جهاد خواهد ماند و از سنگر سربازی و دفاع از امنیت و استقلال کشور و عزت ملی فاصله نخواهد گرفت.