متن کامل پیام سردار غلامرضا جلالی به شرح زیر است:

"سی و یکم شهریور پنجاه و نه در تاریخ ایران اسلامی اقیانوس عظیم و ژرفی است که موج‌های بیکران آن تلالو روشنی دشت‌های سوزان جنوب و قله‌های مرتفع غرب این میهن اسلامی‌ است، حماسه‌ای که به استحکام و رشد انقلاب اسلامی انجامید و آثار روشن آن تا سال‌ها روشنگر مسیر ملت بزرگوار این سرزمین خواهد بود،همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند"گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست-ان شاءالله- جلوه ی نام و یاد شهیدان عزیز هشت سال دفاع مقدس را کم فروغ سازد"

هفته دفاع مقدس، هفته ای در گذر ایام نیست، واژه ای در حصار تنگ زمان نیست؛ فصلی است در بی زوال ترین تقویم های ابدی. آنجا که زمان، خود نیز کرانه ای محدود دارد. ملت ما با دفاع مقدس خویش، حصار تنگ زمان را شکست و دیواره کوتاه ایام را در نوردید و ار آن سوی مرزهای سبز توحید، گلستانی از شهادت را هدیه آورد.

بدون تردید دوران دفاع مقدس که از برجسته ترین افتخارات است در یاد ملت ایران خواهد ماند و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را در نسل های بعدی بر جای خواهد گذاشت.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، ۳۱ شهریور ماه آغاز هفته دفاع مقدس را به ملت بزرگ ایران، خانواده های معظم شهدا،ایثارگران و جانبازان عزیز تبریک عرض نموده و از خداوند متعال سربلندی ایران اسلامی را مسالت می‌نمایم.

باشد که الطاف الهی به برکت خون بهای عزیزانمان و مقاومت خستگی ناپذیر این ملت همواره شامل حال کشور بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و تا همیشه تاریخ درفش سه رنگ آن افراشته بماند."