آیت‌الله سیدعلی حسینی اشکوری نماینده مردم گیلان در  مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اقتضای حکمت و تدبیر عدم اعتماد به دشمنان است، گفت: مسئله عدم اعتماد به دشمنان امری طبیعی است و انسان حکیم و با تدبیر باید با کسانی که دشمنی آنها محرز و سابقه خیانت و تخلف دارند، با وسواس و احتیاط برخورد کند.

وی افزود: قرآن کریم به مؤمنین هشدار داده که کفار به تعهدات‌شان پایبند نیستند و همواره، مصالح آنی خودشان را در نظر دارند، البته تجربه تاریخی هم این مسئله را نشان داده است، لذا انسان مؤمن در مواجهه با کفار باید هوشیار و زیرک باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان نظام از هر خُدعه‌ای برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کنند، تأکید کرد: دشمنان جمهوری اسلامی به نام «پیمان و توافق» و به اسم «کنار گذاشتن اختلافات» درصدد ضربه زدن به کشور هستند که مسئولان باید در این زمینه هوشیار باشند.

آیت‌الله حسینی‌اشکوری بر لزوم عدم اعتماد به دشمن و هوشیاری مسئولان در مقابل آنها تأکید کرد و گفت: مسئولان  باید در مواجهه با دشمنی که سابقه خیانت و بدعهدی در کارنامه دارد، هوشیار باشند و هرگز به آنان اعتماد نکنند.

وی، یکی از راههای حمایت از تولید داخلی را تشویق تولیدکنندگان دانست و افزود: باید فرهنگ‌سازی در رابطه با استفاده از تولید داخلی صورت گیرد و تبلیغ جامعی نیز در این زمینه صورت گیرد تا همه مردم نیز از صدر تا ذیل به خرید کالاهای تولید داخل ترغیب شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم مبارزه با تجمل‌گرایی اشاره و اظهار کرد: مسئولین و مردم باید از خطرات دنیوی و اخروی مسئله اشرافی‌گری و فرهنگ تجمل‌گرایی آگاه شوند و در تمام سطوح جامعه با فرهنگ اشرافی‌گری نیز مبارزه شود.