صالحی در گفت وگو با گاردین بیان داشت: توافق هسته ای وین به نفع ایران و غرب است و جای تاسف خواهد داشت که از روی ریل خارج شود. 

وی اضافه کرد: برجام می تواند الگوی سیاسی مناسبی برای حل بحران های بزرگ شمرده شود. بنابراین طرفین وظیفه دارند که برجام را به صورت کامل اجرا سازند و نگذارند که نافرجام شود. 

صالحی افزود: ایران به تعهداتش در چارچوب توافق هسته ای عمل کرده است، اما غرب هشت ماه پس از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها همچنان به تعهداتش عمل نمی کند. 

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان اظهار داشت: اگر قرار باشد که توافق هسته ای پابرجا باشد، دو طرف بایستی به تعهداتشان عمل کنند. 

صالحی گفت: همانطور که آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده ایران به تعهداتش پایبند بوده است. اما - دیگر برای افکار عمومی روشن شده و بر کسی پوشیده نیست - که طرف مقابل واقعا وعده هایش را اجرا نکرده است: اینکه تحریم ها را بردارند و مبادلات بانکی به حالت عادی بازگردد، اینکه مبادلات تسریع شده و روابط اقتصادی گسترش یابد. این ها در آن حدی که انتظار داشتیم محقق نشده اند. 

رییس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین نسبت به زیاده خواهی های طرف غربی علاوه بر آنچه در برجام مورد توافق آمده هشدار داد. 

وی گفت: ما شاهد هستیم که گاهی تقاضاهایی از طرف مقابل مطرح می شود که تا حدودی خارج از چارچوب توافقات صورت گرفته در برجام است. این درحالی است که شاهد هستیم طرف مقابل به طور کامل به تعهداتش عمل نمی کند. 

صالحی همچنین به دیدارش با فیلیپ هاموند وزیر دارایی انگلیس اشاره کرد و گفت: [هاموند] اظهار داشت که مساله ایران در دستور کارش دارد و با جدیت آن را دنبال می کنند. 

وی افزود: آنها (دولت انگلیس) به دنبال راهکارها و ابزاری هستند که موانع همکاری های بانکی با ایران را بر طرف سازند. 

روزنامه گاردین در گزارشی که روز جمعه منتشر کرد، نوشت: صالحی برای شرکت در نشست سالانه انجمن جهانی هسته ای به لندن سفر کرده است. 

این روزنامه انگلیسی نوشت: هرچند تحریم های هسته ای از ماه ژانویه لغو شد اما بانک های بزرگ اروپایی همچنان در انجام مبادلات مالی با ایران بی میل هستند. 

گاردین افزود: آنها نگران تحریم های جاری آمریکا علیه ایران در حوزه تروریسم و ابهامات پیش از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور هستند. 

این روزنامه انگلیسی نوشت: موانع بانکی سبب شده است تا ایران نتواند از منافع تجاری بازگشت شرکت های خارجی به این کشور به طور کامل بهره مند شود. 

گاردین افزود: رئیس بانک مرکزی ایران در ماه 'می' گذشته به گاردین گفته بود که ایران همچنان به مدار بانکی جهان وصل نشده است. 

گاردین نوشت: روابط میان تهران و لندن به طور قابل توجهی پس از توافق هسته ای بهبود پیدا کرده و طرفین سفرایشان را پس از چند سال وقفه اخیرا معرفی کردند.