به گزارش  پارس به نقل از« تابناک» ، دامنه اعتراض تظاهرکنندگان تا میدان اصلی منامه کشیده شد اما پلیس بحرین با توسل به زور، تظاهرات کنندگان ضد مسابقات فرمول یک را متفرق کرد، پلیس بحرین برای متفرق کردن صدها معترض که در اعتراض به برگزاری مسابقات فورمول یک در حومه منامه تظاهرات کرده بودند، به گاز اشک آور، بمب های صوتی و سلاح ساچمه ای متوسل شد.

این مسابقه قرار است آخر آوریل (ماه جاری میلادی) در بحرین برگزار شود.

جالب این که یکی از دست اندرکاران برگزاری مسابقات در این مورد اظهار داشت: اگر بنا باشد برای هر تظاهرات این مسابقات را لغو کنیم تنها میتوان این مسابقات را در کشور سوئیس برگزار کرد!

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، خشم نسبت به برگزاری این مسابقه، امسال کمتر از سال گذشته است، اما گروه های فعال حقوق بشر می گویند هر سال، نزدیک زمان برگزاری مسابقه فرمول یک، نیروهای امنیتی بحرین به بازداشت و سرکوب مخالفان شدت می بخشند.

مسابقه اتومبیلرانی فرمول یک که قرار است مخالفان برگزاری آن طی روزهای آینده به اعتراض گسترده تر علیه آن بپردازند، رویدادی بین المللی عمده ای برای بحرین تلقی می شود.

مردم معترض بحرین در چند روز اخیر اعتراضات خود را در آستانه برگزاری این مسابقه تشدید کرده اند و گروه های مدافع حقوق بشر از جمله عفو بین الملل از دولت بحرین به خاطر سرکوب اعتراضات و دستگیری معترضان انتقاد کرده اند.

مهم ترین گروه مخالف رژیم بحرین اعلام کرد، به دلیل برگزاری مسابقات فرمول یک که بخشی از مسابقات اتومبیلرانی جایزه بزرگ است، نگاه ها در مناطق مختلف جهان معطوف به بحرین خواهد شد و این امر به مخالفان کمک خواهد کرد پیام خود را که خواستار اصلاحات هستند، ارسال کنند.

شیخ « علی سلمان» ، رهبر جنبش ملی - اسلامی « الوفاق» در گفت وگو با خبرگزاری رویترز گفت: آماده است با « برنی اکلستون» ، مسئول حقوق تجاری مسابقات جهانی اتومبیلرانی دیدار و درخواست خود مبنی بر انجام اصلاحات سیاسی در بحرین را به او ارائه کند.

گفتنی ست سال گذشته به رغم اعتراض های گسترده، مسابقه فرمول یک در بحرین برگزار شد، اما دو سال پیش، برگزاری این مسابقه به سبب ناآرامی های متعاقب تحولات بهار عرب، لغو شد.