حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه9شهریور) پارلمان، اظهار کرد: در شرایطی که اکثر کشورهای منطقه به واسطه شیطنت‌های امریکاییها با بحرانها مواجه هستند، کشور ما در اوج امنیت و آسایش با روحیه استکبارستیزی حرکت خود را به سرعت ادامه داده و همه نقشه‌های غیر انسانی دولت امریکا را نقش بر آب کرده است.

وی افزود: امریکا که از ابتدای انقلاب تاکنون هرروز به یک بهانه و با یک ابزار علیه ملت ایران توطئه‌ای جدید طراحی می‌کند، امروز باید با بدعهدی غیرقابل انکار در موضوع برجام، بی منطقی خود را به جهانیان اعلام کرد.

"اگرچه بحث هسته‌ای با تدابیر رهبر معظم انقلاب و تلاش دولتمردان نظام موجب اثبات منطق قابل دفاع ایران در سیاست خارجی شد، اما شیطنت، دروغ‌پردازی و تهدید بی‌منطقی دولت امریکا نشان داد که به فرموده ولی امر مسلمین، امریکاییها قابل اعتماد نیستند".

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی باید با حفظ عزت کشور، دست اجانب را از زیرساختهای توسعه‌ای کشور کوتاه کند. امروز زمان پاسخ دادن به این سوال است که چرا ظرفیتهای پیدا و پنهان کشور جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در سقف مورد انتظار بکار گرفته نمی‌شود؟

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه افزود: اگر در اقتصاد مقاومتی توجه به تولید داخلی یک اصل است، چرا ما باید در کشورمان شاهد واردات اقلام غیر ضروری باشیم؟ فلسفه این کار فقط به نوا رسیدن عده‌ای فرصت طلب در جامعه است.

وی در ادامه گفت: حدود 30درصد جمعیت کشور ما را روستائیان عزیز تشکیل می‌دهند، پایه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی حمایت از تولیدات داخلی است. سوال من از دولتمردان این است که آیا این مهم اجرا شده است یا خیر؟ آیا زمینه‌ای برای روستائیان فراهم کردید؟ آیا حاشیه نشینی شهری طبق اعتراف وزرای دولت حدود 11 میلیون نفر است، متاثر از روستایی نشینان نیست؟ قریب به 50 روستای شهرستان ملایر امروز با مشکلات جدی روبرو هستند و رنج می‌برند.

آزادی‌خواه افزود: در شرایطی که گزارش رسمی مرکز آمار ایران سهم اشتغال از بخش صنعت را حدود 34 درصد نشان می‌دهد، به فرموده رهبری معظم معدن در اقتصاد ایران جای نفت را می‌تواند بگیرد. از وزیر صنعت تقاضا داریم  این موضوع را جدی گرفته و اهتمام لازم ورزد.

نماینده مردم ملایر با خطاب قراردادن روحانی، گفت: از دولت انتظار است بدون کم‌ترین نگاه سیاسی با حقوقهای غیر متعارف و نجومی با خائنان بیت‌المال برخورد قاطع کند. این سزاوار مردم ایران نیست که میلیونها جوان تحصیلکرده در جستجوی کار با حداقل درآمد هستند، عده‌ای از مدعیان دروغین خدمت حقوقهای چند ده میلیونی از بیت‌المال مطالبه کنند.

وی افزود: هیچ می‌دانید یک ماه حقوق از یک‌نفر از این مدیران با درآمد یکسال از چندین خانواده مظلوم حاشیه شهر است؟

نماینده ملایر در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: باتوجه به جلسه غیر علنی هفته گذشته لازم می‌دانم به رئیس جمهور و وزیر نفت یادآور شوم، دغدغه‌های 15 گانه رهبری معظم انقلاب را در قراردادهای نفتی فصل‌الخطاب قرار دهند و پای شرکتهای بیگانه به میادین نفتی ما را کوتاه کنند.