به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در این نشست خبری که در مجتمع سید الشهدای تهران برگزار شد،

مجتبی شاکری سخنگوی حوزه سیاست داخلی این جبهه با بیان این که اعضای تشکیل دهنده این جبهه کسانی هستند که در دوران دفاع مقدس آزمون خودشان را داده اند، گفت: اعضای این جبهه افرادی هستند که از نخبگان علمی، هنری، سیاسی و اقتصادی کشور به حساب می آیند و توانایی های این افراد نیز ثابت شده است.

وی با تاکید بر این که اهمیت ولایت مداری در جایگاه ریاست جمهوری بسیار مهم است، اظهار کرد: نظامی که ستون فقراتش با ولایت شکل گرفته باشد، فردی را می خواهد که نزدیک ترین ویژگی ها را با رهبرانقلاب داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: برخی افراد در دوره هایی آمدند و پدیده ی ولایت مداری را به گونه ی وهم آمیزی مطرح کردند این افراد بحث" آقااجازه" را مطرح کردند که نیت آنها نیز ایجاد فاصله بین جایگاه محوری رهبری و ریاست جمهوری بود.

شاکری در بخش دیگری از صحبتهایش تاکید کرد: سلامت اعتقادی و اخلاقی رئیس جمهور برای ما حائز اهمیت است؛ چرا که ما دارای یک نظام دینی هستیم که از قرآن و وحی نشات گرفته و کسی که در این جایگاه قرار می گیرد، باید سلامت اخلاقیش به طور عینی مطرح شده باشد.

وی افزود: رئیس جمهور باید دارای روحیه ی بسیجی باشد، او باید دارای ویژگی پرکار و کم خواه بودن باشد که این از ویژگی هایی است که در دوران دفاع مقدس ما لمس کردیم. او باید با این روحیه ی بسیجی بتواند تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. ما برای گذران از این پیچ طبیعی نیازمند شجاعتی مثال زدنی هستیم.

شاکری ثبات قدم را از دیگر ویژگی های رئیس جمهور دانست و اظهار کرد: نباید کسانی که در صحنه های حساس دچار رفوزگی شدند و یا این که با امتیاز پایین قبول شده اند، در رقابت های انتخاباتی حضور داشته باشند، بلکه باید کسانی که با نمره بالا قبول شده اند و ثبات قدم داشته اند، در این رقابت حضور داشته باشند.

سخنگوی سیاست داخلی جبهه حماسه سازان انقلاب در ادامه با بیان این که جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی معتقد است که آقای زاکانی می تواند جانشین شایسته ای به جای آقای احمدی نژاد باشد اظهار کرد: آقای زاکانی نه تنها امتیازهایی را که مورد نظر مقام معظم رهبری بودند، را دارا هستند، بلکه آن نقاط ضعفی را که ایشان اشاره کردند، ندارند.

وی افزود: آقای زاکانی انتخاب شایسته ما با امتیاز بالا در رقابت با سایر کاندیداها بوده است. در ارزشیابی هایمان آقایان جلیلی و زاکانی بالاترین امتیازها را گرفتند، ولی با توجه به این که هنوز آقای جلیلی برای حضور در انتخابات اعلامی نکرده اند ما کاندیدای خود را آقای زاکانی معرفی می کنیم. حال اگر آقای جلیلی وارد عرصه ی انتخابات شود ما می توانیم شاهد ائتلاف این دو باشیم و از بین این دو نفر یکی را انتخاب کنیم.

در ادامه این نشست الیاس نادران، سخنگوی حوزه ی اقتصادی و مبارزه با مفاسد اقتصادی این جبهه خاطر نشان کرد: همانطور که در نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری شاهد بودیم، دو مفهوم سیاست و اقتصاد را از هم جدا نمی دانیم و معتقد هستیم که این ۲، دو وجه از پدیده هایی هستند که باید با هم تحقق پیدا کنند؛ چرا که هم جنبه های سیاسی بر اقتصاد موثر است و هم این که حماسه آفرینی اقتصادی منجر به موقعیت های والای سیاسی خواهد شد.

وی افزود: در اجابت فرمایشات رهبری و در راستای گفتمان سازی در چهارچوب قانون اساسی و آرمانهای امام و رهبری بنا به ضرورت و اقتضاء شرایط ما جبهه ای را تشکیل دادیم و امیدواریم که این جبهه منجر به تحقق حماسه های سیاسی و اقتصادی گردد.

نادران سلامت اطرافیان و نزدیکان رئیس جمهور را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: ما در دوره های گذشته شاهد بودیم که عدم سلامت اطرافیان رئیس جمهور باعث به حاشیه کشیده شدن رئیس جمهور و در نتیجه ایجاد مشکلاتی بر ای او و کشور شده است. رئیس جمهور نه تنها خودش باید دارای سلامت رفتاری و مالی باشد، بلکه اطرافیانش نیز باید دارای این ویژگی مهم باشند.

نماینده مرد تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که رئس جمهور باید نسبت به قانون اساسی تمکین داشته باشد، اظهار کرد: رئیس جمهور نباید نسبت به قانون اساسی برداشت شخصی داشته باشد، ولی متاسفانه ما درسال های اخیر شاهد این موضوع بودیم.

نادران ادامه داد: با توجه به این مشخصات جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی به این جمع بندی رسید که آقای زاکانی این خصوصیات را دارند و مصادیق هر کدام از این خصوصیات در تطبیق با آقای زاکانی وجود داشته است. امیدوارم همانطور که شهید رجایی در اولین نطقش در مجلس به عنوان نخست وزیر اعلام کرد که مقلد امام، فرزند مجلس و برادر رئیس جمهور است آقای زاکانی نیز خودش را مقلد مقام معظم رهبری، فرزند مجلس و خدمتگزار مردم بداند.

رضا روستاآزاد سخنگوی علمی و فناوری جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی در ادامه این نشست خبری ضمن تاکید بر این که ریاست جمهوری مقام بسیار والایی است و مهمترین و تاثیر گذارترین جایگاه بعد از رهبری است خاطر نشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرموده اند ریاست جمهوری کسانی را احتیاج دارد که بسیجی وار از مسائل و منافع شخصی بگذرند، چرا که این کار، کار سنگینی است.

روستاآزاد با تاکید بر این که بین سیاسی بودن و سیاست زده بودن تفاوت هایی وجود دارد، تصریح کرد: اخلاق و فرهنگ شاخصی است که سیاست مدار را از سیاست زدگی دور می کند. انقلاب ما انقلابی فرهنگی است. و همان طور که در ابتدای تاسیس و بنیانگذاری این انقلاب امام راحل فرمودند: سیاست به معنای کارهای غیر اخلاقی نیست، بلکه سیاست به مفهوم تدبیر اقتدار در جامعه برای مصلحت عمومی جامعه با حفظ حدود، اخلاقیات و ارزش های انسانی، اسلامی و در قالب فرهنگ و دین مداری است. سیاست مدارباید از نظر فرهنگی و دین مداری و اخلاق مداری فردی شاخص و بارز باشد که این خصوصیات در شخصیت آقای زاکانی به چشم می خورد.

رئیس دانشگاه شریف در پایان با تاکید بر این که کار تشکیلاتی و بهره گیری از خرد جمعی در حوزه ی نخبگان بسیار اهمیت دارد، گفت: در جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی در همه زمینه ها کارگروه هایی تشکیل شده که این کارگروه ها با استناد به قانون اساسی چشم اندازهای نظام و همچنین آرمانهای امام و رهبری در کنار تجربه دانشمندان و افراد با تجربه برنامه خوبی را برای مدیریت کشور تبیین کرده است.

زهره الهیان سخنگوی سیاست خارجی جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی با بیان این که عنوان انتخاب شده از سوی مقام معظم رهبری برای امسال با مقوله ی سیاست خارجی دارای پیوندی محکم است، خاطر نشان کرد: عرصه سیاست خارجی امروز از اهمیت ویژه و شاخصی برخوردار است.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری موقعیتی است که می تواند در عرصه ی بین المللی بسیار تاثیرگذار باشد؛ چراکه امروز قدرت های بزرگ دنیا و کشورهای مستضعف جهان نگاهشان به ایران است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در انتخابات سال ۸۸ شاهد حضور و مشارکت ۸۵ درصدی مردم بودیم، تاکید کرد: در آن سال کشورهای مختلف دنیا سعی داشتند که با ایران ارتباط نزدیکی بر قرار کنند، حتی در آن دوران رئیس جمهور آمریکا در این ارتباط به مقام معظم رهبری نامه ای نوشت.

الهیان با بیان این که رئیس جمهور باید در حوزه ی عدالت طلبی و دفاع ازمستضعفان سرآمد باشد، گفت: رئیس جمهور باید در سوابق و تجربیاتش کارنامه ی بسیار درخشانی درارتباط با نفی نظام سلطه داشته باشد.

سخنگوی سیاست خارجی جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی با اشاره به این که رابطه با آمریکا امروز از مسائل اساسی و بنیادین کشور است، ادامه داد: ما در سال های اخیر شاهد بودیم، علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری و ارائه سیاست های کلی نظام توسط ایشان برخی از مسئولین با ایشان زاویه دار شدند.

وی افزود: رئیس جمهور باید در همه شرایط و در همه زمینه ها تبعیت از ولایت فقیه را و هر کاری که بخواهد انجام دهد باید حکمت، عزت و زحمات ۳۴ نظام را در نظر داشته باشد.

الهیان در پایان سخنان خود با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران با توجه به تفکر و اندیشه ناب امام در باب مردم سالاری دینی دارای جایگاه نخست در منطقه است، اظهار کرد: مشارکت مردم در انتخابات های مختلف جایگاه نخست ایران در باب مردم سالاری دینی در منطقه به لحاظ دموکراسی را ثابت می کند.