محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در یادمان شهدای 8 شهریور که در بنیاد فرهنگی رفاه برگزار شد، درباره لزوم انتقال پیام این ایام‌الله به جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب گفت: نسل‌های اول و دوم در جریان مسائل انقلاب و 8 سال دفاع مقدس بودند و پیام ویژه انقلاب و ایام‌اللهی چون 8 شهریور باید به نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل کنند. 

رئیس جبهه پیروان خط امام با اشاره به برنامه دشمن برای جهت دادن به ذهن جوانان گفت: دشمن و استکبار هر روز تلاش می‌کند این باورها را در ذهن جوانان ما مخدوش نماید. دشمن و استکبار هر روز تلاش می‌کنند داستان نهضت امام و انقلاب شکوهمند و همه هزینه‌هایی که مردم صبور برای پیروزی، حفظ و استمرار انقلاب پرداخت کردند و پیام انقلاب را در ذهن جوانان مخدوش کنند. 

باهنر افزود: لذا ما نیز باید با تحلیل‌های دقیق این پیام را به نسل‌هایی که نه جنگ و نه حوادث انقلاب را درک کردند منتقل کنیم. 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه شهدایی که در زمان انقلاب به دلیل ترور به شهادت رسیدند بیشتر از شهدایی است که در مقابله با رژیم طاغوت به شهادت رسیده‌بودند گفت: تروریست منافق کوردل از آن زمانی که احساس کردند در قلب مردم جایی ندارند و ایدئولوژی آنها با خط امام و اسلام ناب محمدی سازگاری ندارد سر ناسازگاری را با امام و مردم شهیدپرور گذاشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نحوه شکل‌گیری و اتحاد خط مقابل خط امام اشاره و خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب یک عده‌ای چپ و راست و عده‌ای سلطنت‌طلب یک خطی را مقابل خط امام از طرفداران ناب آمریکا و سلطنت و آنها که تجربه لیبرالیستی از نظام داشتند ترسیم کردند. و همه در یک صف علیه انقلاب و نظام شمشیر کشیدند و اینها در خرداد ماه سال 1360 علیه جمهوری اسلامی اعلام جنگ نظامی کرده و  از هیچ کشتاری دریغ نکردند.

باهنر در ادامه افزود: موقعی که پر و بال خط مقابل امام و دشمن انقلاب اسلامی با قدرت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی از کشور کم شد آنها خدماتشان را به دشمن‌ترین دشمن ما ارائه کردند و با گرا دادن به دشمن خیانت خود را کامل کردند.

وی در ادامه افزود: اینها نهایتا توانستند یک ملجأ برای خود پیدا کنند و آن رژیم صهیونیستی تروریستی بود و تا آنجا جنایت را جلو بردند که وقتی صدام قطعنامه را پذیرفت جنگ مرصاد را به راه انداختند و به خیال خودشان گفتند سه روزه تهران را فتح می‌کنیم و تصور می‌کردند مردم ایران از جنگ خسته شده‌اند و دیگر توان مقاومت ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت از آل سعود به عنوان بزرگترین مصیبت جهان اسلام یاد کرد و گفت: اینها خیلی آرزو داشتند که ترقه‌هایی که اطراف ایران منفجر می‌کنند بتوانند داخل ایران هم منفجر کنند. اما قدرت سربازان گمنام امام زمان و دوراندیشی مقام معظم رهبری باعث شد در ایران با اینها درگیر نشویم و مرزهای استراتژیک جنگ خودمان را به صدها کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی خودمان منتقل کنیم.

باهنر با اشاره به اینکه کشور ما بیشترین قربانی تروریسم را داده است گفت: به همین علت با تمام توان و قدرت جلوی تروریسم می‌‌ایستیم اگر چه به عده‌ای به اسم خادمین حرمین بخواهند جنگهای نیابتی را مدیریت کنند.