پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- محمد علی همایون کاتوزیان (متولد ۲۶ آبان ۱۳۲۱، تهران) که در ایران وی را به نام همایون کاتوزیان و در خارج از ایران به نام هما کاتوزیان نیز می‌شناسند از اعضای مرتبط با باند اشرف پهلوی در بنیاد مطالعات ایران است.  

کاتوزیان به پرویز خوانساری سرپرست دانشجویان ایرانی و نماینده ساواک در اروپا وصل بوده است. 

همایون کاتوزیان8

«پارس»، اخیرا به اسنادی دست یافته است که نشان می دهد همایون کاتوزیان حداقل از سال ۱۳۴۳ منبع «ساواک» و «نفوذی» در مجامع دانشجویی خارج کشور بوده و مبالغی از ساواک دریافت نموده است.

همایون کاتوزیان10

مستنداتی که به «پارس» رسیده نشان می دهد وی به طور مرتب از سازمان اطلاعات و امنیت حکومت پهلوی(ساواک) مبالغ قابل توجهی پول دریافت کرده است.

همایون کاتوزیان11

وی علاوه بر نفوذ در تشکل های دانشجویی و به طور مشخص «فدراسیون انجمن دانشجویان» در تشکیلات «جامعه سوسیالیست های جبهه ملی» نیز با نظر ساواک ورود کرده بود و در مقطعی آموزش هایی در بنگاه خبرپراکنی انگلیسی(BBC) دیده و در آن مشغول به کار بوده است.

همایون کاتوزیان7

همایون کاتوزیان6

همایون کاتوزیان5

همایون کاتوزیان9

کاتوزیان درسالهای اخیر همکار نشریاتی چون «مهرنامه» و «اندیشه پویا» بوده است. برخی از این نشریات وابسته به گروه مطبوعاتی متعلق به «غلامحسین کرباسچی» می باشد.

«پارس» دراولین بخش از این یادداشت به انتشار تعدادی از این اسناد اکتفا می کند و در آینده بخش هایی از مواضع او علیه ایران و نظام اسلامی را منتشر خواهد ساخت.

همایون کاتوزیان3

همایون کاتوزیان4

همایون کاتوزیان2

همایون کاتوزیان

همایون کاتوزیان1