پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- حسین قاسمی- ۱- جهانشاه بختیار نوه شاپور بختیار در خرداد 1393 کتابی بنام «من ایرانی، جاسوس سیا و موساد» منتشر کرد که در آن از نقش موساد در خارج کردن شاپور بختیار از ایران و کمکهای مالی به او، پرده برداشته است. 

جهانشاه بختیار در کتاب خود از داود آلیانس به عنوان شخصیتی نام می‌برد که نقش واسطه با موساد را در خروج بختیارداشته و کمک مالی نیز به پدربزرگش می کرده است. 

جواد خادم وزیر مسکن و شهرسازی در کابینه شاپور بختیار و از عناصر کودتای نقاب نیزدر یادداشتی فاش ساخت که فرار ماهرانه شاپور بختیار از ایران توسط موساد سازماندهی و اجرا شده بود.

داوود الیانس رابط بختیار با موساد در کودتای نقاب مشهور به نوژه نیزبوده است.براساس اسناد منتشر شده آرشیو بریتانیا، آلیانس بخشی از هزینه مالی کودتا و پیگیری ارتباطات و حمایت های خارجی از کودتای نوژه وبختیار را بر عهده داشته است. 

دیوید آلیانس1

در همین راستا(براساس اسناد منتشر شده ارشیو بریتانیا)، داوود الیانس  در دیداری در نیویورک با آنتونی پارسونز نماینده دایم بریتانیا در سازمان ملل و سفیر پیشین لندن در تهران، خواستارحمایت وپشتیبانی از کودتا می شود.براساس گزارش انتی پارسونز از این جلسه:

«بختیار به این نتیجه رسیده که احساسات ضد خمینی در سراسر ایران در حال گسترش است و لحظه سرنوشت چندان دور نیست. به نظر می‌رسد بختیار پول زیادی برای این عملیات دارد. صحبتهایی درباره فوران نعمت عراقی شده است. آلیانس همچنین گفت که اسراییلی‌ها هم کمک کرده‌اند.

به گفته آلیانس: بختیار اکنون در پول غلت می‌زند و آماده اقدام است. او یک سازمان در ایران و سه ایستگاه رادیویی دارد، یکی به صورت سیار مستقر و فعال در اطراف تهران، یکی در عراق و یکی جایی دیگر.»

۲-  منوچهرقربانیفر عامل موساد و عضو شبکه زیتون در ایران و مسول لجستیک و مالی کودتای نقاب و  فرد رابط  ودرگیردر قضیه مک فارلین  به نوعی نیرو ونمایندگی داوود الیانس را برعهده داشته است.

به نظر می رسد بزرگ کردن نقش قربانیفروتاکید بسیاری که برقربانیفر شده است در این سالها باعث پوشش نقش مهم  داوود الیانس شده  است. منوچهرقربانیفر درتمام این حوادث نمایندگی الیانس را برعهده داشته است.به نوعی نماینده کارفرما بوده است. پوشاندن نقش داوود الیانس، درحقیقت استتار نقش موساد واسراییل در کوتا و...می باشد.

دیوید آلیانس

۳-  آلیانس، دارای عنوان لرد و عضو مجلس اعیان انگلیس بوده است. هم چنین این چهره یهودی صهیونیست، در بسیاری از اتاق فکرهای اسرائیلی حضور دارد و کمک های مالی فراوانی به این موسسات میکند. مرکز مطالعات ایرانشناسی دانشگاه تل آویو به پاس خدمات لرد آلیانس برای اسرائیل به نام وی گذاشته شده است. در این مرکز زبان فارسی به نیروهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی آموزش داده می شود.

۴- در سال گذشته دربرخی محافل اخباری از تلاش  «ح.ف» برادر یکی از مقامات برای انجام بیزینس با «داوود الیانس» منتشرشد. این خبر چندان جدی تلقی نشد. اما اخیرا «محمود.ه.ر» برادر یکی دیگر از مقامات، دیداری با داوود الیانس در لندن داشته است.در این دیدار ایشان به الیانس پیشنهاد سفر به ایران را داده است. همچنین مقرر شده، درحوزه واردات و صادرات در سطح منطقه  و ایران ...باهم مشارکت و فعالیت نمایند.یک اتاق خصوصی اقتصادی نیز اخیرا به واسطه «محمود.ه.ر» از الیانس دعوت کرده است به ایران بیاید.

دیوید آلیانس3

در سال ۱۳۷۵ نیز جریانی تحت عنوان اینکه داوود الیانس قصد حضوربرسرقبر مادرش در کاشان را دارد، به دنبال آوردن الیانس به ایران و گرفتن مجوز مدیران و مسولین مرتبط بود که موفق نشد. به نظر می رسد یک شبکه خاص قصد تطهیر داوود الیانس در ایران را دارد.

۵- جلسات و ملاقات های اخیر با صهیونیست سرشناس داوود الیانس را نباید نادیده وکوچک شمرد. آیا عده ای به دنبال «مک فارلین 2» هستند؟

دیوید آلیانس2