محمدباقر نوبخت دقایقی پیش در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد اظهار داشت: بر‌اساس شعار امسال فعالیت‌ها باید براساس اقدام و عمل صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مسائلی که در این جلسه مطرح شد بحث مالیات بود، گفت: مهم‌ترین موضوع در این زمینه مالیات به تولید ناخالص دولتی است که این رقم در کشورهای توسعه یافته صنعتی بین 30 تا 40 درصد است.

وی با بیان این مطلب که در کشورهای در حال توسعه این رقم بین 20 تا 30 درصد است، گفت: در سال 1367 که بودجه کشور را در مجلس می‌نوشتیم، این رقم 4 و 2 دهم درصد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در این زمینه پیشنهاد این بود که اگر بتوانیم خواسته‌های سازمان مالیاتی را برطرف کنیم، این رقم به 8 و چهار دهم برسد با این وجود الان هم رقم بین 6 تا هفت درصد هستیم و بنا داریم که تا پایان برنامه توسعه به حد استاندارد برسیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه بررسی لازم در زمینه نحوه پرداخت مالیات تولید و بنگاه‌ها انجام می‌شود، بیان کرد: اگر مشخص شود که بی‌عدالتی در زمینه پرداخت مالیات تولیدکنندگان در حال انجام است، حتما قانون آن تغییر پیدا می‌کند.

نوبخت با بیان اینکه توجه به گردشگری در استان یزد باید به صورت ویژه انجام شود، گفت: ان‌شاالله در ارتباط با گردشگری اگر طرح مناسبی وجود داشته باشد، تسهیلات لازم در اختیار صنعت گردشگری یزد قرار می‌دهیم.

سخنگوی دولت در ارتباط با تامین آب استان یزد گفت: این موضوع جزو سیاست‌های دولت است به این صورت که دولت خریدار آبی است که انتقال می‌شود و بحث انتقال حتما باید با مشارکت بخش غیردولتی اعم از خارجی و داخلی انجام شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: مواردی بیان شده در این نشست به همراه پیشنهادات و شرح مشکلات استان یزد در زمینه برنامه و بودجه و مالیات ان‌شاالله تا دو هفته آینده جمع‌آوری و در یک جلسه خارج از برنامه که با حضور مسئولان استان برگزار می‌شود، بررسی کنیم، حتی اگر لازم شد این مسائل را در سلسله جلساتی بررسی کنیم.