سردار علی فضلی در اختتامیه نشست سالیانه مسئولین بسیج دانشجویی سراسر کشور که  در مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: این امر یک تکلیف دینی، اسلامی، انقلابی و بصیرتی است که امروز باید در این حوزه همه توان، استعداد و ظرفیت را برای دفاع از دین خدا در حالیکه همه دشمنان اسلام به میدان آمده‌اند به‌کار گرفت.

وی ادامه داد: امروز، همه اسلام در برابر همه دشمنان قرار گرفته‌اند، بنابراین تکلیف افسران جنگ نرم و فرماندهان به مراتب سنگین‌تر از دیگران است.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امید است در این عرصه بتوانیم به توفیقات خوبی برسیم ، خاطرنشان کرد: در این میان ابتدا بایستی خودسازی صورت گیرد تا توفیق خدمت به آحاد مردم و ارزش‌های انقلاب اسلامی که امروز خون‌های مقدس و مطهر بسیاری آن را آبیاری کرده به همراه داشته باشد.

فضلی تصریح کرد: امروز حاصل این مجاهدت‌ها، ارزش‌ها، دفاع مقدس و پایمردی مردم ایران در مقاومت اسلامی در دنیا آشکار شده که امید است به یک مقصد الهی و متعالی نیز برسد.

وی با اعتقاد بر اینکه دانشجویان باید در ابتدا خود را در حوزه‌های اعتقادی، بصیرتی و نیز عرصه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی مجهز کنند، عنوان کرد: در این میان دانشجویان باید آرمان خواه باشند و نقشه‌های دشمن را بشناسند چرا که بدون شناخت دشمن امکان مقابله با آن‌ها وجود ندارد.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: با این نوع شناخت و آگاهی می‌توانیم در جنگ نرم به توفیقات عالی دست پیدا کنیم.

فضلی در بخش دیگری از سخنان خود به وجه تمایز انقلاب اسلامی با قبل از پیروزی انقلاب پرداخت و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ماحصل مجاهدت امام (ره) و مطالعات بیش از 5 دهه قبل از پیروزی انقلاب به همراه دیگر علما، مراجع و شهدا بود که بستر پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور مردم همراه بود را رقم زد.

وی ادامه داد: حاکمیت ولایت فقیه قبل از انقلاب وجود نداشت و امت اسلامی از این موهبت الهی بی‌بهره بودند، همچنین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر احکام‌الله بود، توسط علما و بزرگان دین خدا تنظیم می‌شد و به تایید امام(ره) می‌رسید.

فضلی گفت: امروز هم هر قانون اساسی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد، باید مطابق با قرآن و عترت باشد و از منظر فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین  اظهار کرد: دشمن ستیزی از دیگر وجوه تمایز انقلاب اسلامی قبل از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی است که در آن مردم در مقابل ظلم، ظالم و دشمن سر سازش نداشتند و این رکن قبل از انقلاب‌اسلامی دارای جایگاهی نبود.

وی افزود: در حال حاضر، این سه مهم، از ارکان اصلی نظام اسلامی با حضور مردم در اختیار امت اسلامی قرار گرفته‌است.