به گزارش پارس ؛ فارس به نقل از روزنامه « الصباح» ، شیخ « عبدالمهدی الکربلائی» نماینده مرجعیت عالی دینی شیعیان در عراق از شهروندان عراقی خواست تا در انتخابات شوراهای استانی به طور گسترده شرکت کنند.

وی در خطبه های نماز جمعه دیروز در صحن شریفی حسینی (ع) ، گفت که مرجعیت عالی دینی عراق، صبح جمعه چندین ملاحظه درباره انتخابات شوراهای استانی که قرار است امروز برگزار شود، ارائه و تاکید کرد که ابراز بی میلی شهروندان درباره شرکت در انتخابات، راهکار مشکل کنونی عراق نیست.

شیخ کربلائی افزود که مرجعیت دینی بار دیگر اظهار داشت که برخی از شهروندان عراقی از اهمال برخی از شوراهای استانی دلسرد و حتی برخی از آنها دچار بدبینی شده اند و می گویند که شرکت در انتخابات بی فایده است. اما این خودداری از شرکت در انتخابات، راهکار حل مشکل نیست. ما می گوییم، اگر شهروندی که از او انتظار می رود در انتخابات شرکت کند و انتخاب خوبی انجام دهد، از این کار امتناع ورزد، کسی دیگری جای او انتخاب خواهد کرد.

وی تاکید کرد: کرسی های شوراهای استانی چه ما مشارکت کنیم و چه نکنیم، پر خواهند شد. شما شهروندان عراقی از شما انتظار می رود که بهترین انتخاب ها را انجام دهید و کسانی را که فکر می کنید می توانند برای حل مشکل موجود راهکاری بیابد، انتخاب کنید.

خطیب جمعه کربلا تاکید کرد که مرجعیت عالی شیعیان خواستار شفافیت در روند شمارش آراء انتخاباتی است و تاکید دارد که نامزدها و گروه های سیاسی باید به چیزی که از صندوق های رای خارج خواهد شد، احترام بگذارند. به ویژه که نتایج این آراء، خوشایند برخی نخواهد بود اما باید بدانند که این، نتیجه آراء شهروندان عراقی است نه آمال و آرزوهای گروه های سیاسی!

کربلایی اظهار داشت: مرجعیت دینی بار دیگر تاکید کرده که از هیچ نامزد یا فهرستی قدیمی یا جدید حمایت نمی کند و موضع واحدی در قبال تمامی این گروه ها دارد و فاصله خود با آنها را حفظ می کند. اما این امر نباید موجب بروز این تصور اشتباه از سوی برخی شود که بگویند، مرجعیت قدرت تمیز میان نامزدهای صالح و غیر صالح را ندارد. این مسئله کاملا برای مرجعیت روشن است و توانایی تشخیص این امر را دارد.

انتخابات شوراهای استانی عراق از ساعت هفت صبح امروز در ۱۲ استان این کشور آغاز شد و تا ۵ عصر ادامه خواهد داشت تا نزدیک به ۱۴ میلیون واجد شرایط، آرای خود را تحت تدابیر شدید امنیتی به صندوق بریزند.

شرکت کنندگان در این انتخابات باید ۳۷۸ نفر را از میان ۸ هزار و ۱۳۸ نامزد وابسته به بیش از ۲۶۰ جریان و گروه سیاسی، انتخاب کنند.