به گزارش پارس ، فارس به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ خبر داد « نیکلاس مادورو» ، برنده انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا به عنوان رئیس جمهور این کشور در پارلمان سوگند یاد کرد.

مراسم تحلیف « نیکلاس مادورو» در حالی برگزار شد که رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا گفت مقامات این کشور پس از بحث های طولانی به این نتیجه رسیده اند تا آراء انداخته شده در صندوق که قبلاً بررسی نشده اند را مورد بازبینی قرار دهند.

این تصمیم به خاطر آن اتخاذ شده که « هنریکه کاپریلس» پس از شکست در انتخابات روز یکشنبه در برابر « نیکلاس مادورو» ، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرده و گفت آراء ریخته شده در صندوق « به صورت دستی بازشماری شوند. »

این ادعای رهبر مخالفان ونزوئلا تنش های سیاسی و زورآزمایی های خیابانی را به دنبال داشت که بر اثر آن دست کم ۸ تن کشته و ۶۱ نفر زخمی شدند.

کاخ سفید از زمان اعلام نتایج این کشور، آشکارا حمایت خود را از کاپریلس حمایت کرده و همصدا با وی بازشماری آراء در انتخابات را « گامی مهم و ضروری» برای حصول اطمینان از صحت انتخابات ونزوئلا اعلام کرده است.

جان کری، وزیر خارجه این کشور هم گفته است آمریکا در صدد است « مادورو» را به رسمیت نشناسد.

با این حال، سناریوهای پیشین آمریکا در کشورهای مختلف که همواره برای جلوگیری از روی کار آمدن رهبران ضد آمریکایی به ادعای تقلب در انتخابات متوسل شده است، « نیکلاس مادورو» را به واکنشی فوری به این اظهارات جان کری واداشت.

وی گفت: « به رسمیت شناختن شما، اهمیتی برای ما ندارد. ما تصمیم گرفته ایم آزاد و مستقل باشیم و این چیزی است که با شما یا بدون شما به آن دست خواهیم یافت. »

انتهای پیام/ص