هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مشکلات برنامه ششم توسعه از جمله مشکلات امنیتی آن، اظهار کرد: ماده 30 لایحه برنامه ششم خلاف قانون اساسی است. چرا که ماموریتهای ذاتی نیروهای مسلح با این لایحه محدود می‌شود. نیروهای مسلح طبق قانون وظایفشان مشخص شده و تحت امر فرماندهی کل قوا ماموریتهای خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: هیچ جای دنیا این‌طور نیست که نظامیان آن کشور برای انجام ماموریتهای ذاتی، با دستگاه دیپلماسی خودشان هماهنگی بعمل آورند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه با یادآوری حذف 5 هزار میلیارد تومان بودجه دفاعی کشور در لایحه بودجه 95 از سوی دولت، گفت: دولت باید کمک حال و پشتیبان نیروهای مسلح باشد، نه اینکه در انجام ماموریتهای آنها اخلالی ایجاد کند. چرا که در مقابل تهدیدات دشمن بایستی هر روز بنیه دفاعی خود را قوی‌تر کنیم.

چنارانی تأکید کرد: بنابراین کمیسیون امنیت ملی پارلمان حتماً این ماده را در اولین جلسه خود بررسی و اصلاحیه لازم را در این خصوص انجام می‌دهد.

در ماده 30 لایحه برنامه ششم توسعه که از سوی دولت به مجلس ارائه شده، آمده است: در راستای مفاد مصرح در قانون اساسی و افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد کشور و به‌منظور مدیریت منسجم، هماهنگ و مؤثر روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران برمبنای اصل عزت، حکمت و مصلحت و برای پشتیبانی تحقق اهداف برنامه ششم توسعه، دستگاههای اجرایی و نیروهای مسلح مکلفند تمامی اقدامات خود در زمینه روابط خارجی را با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام دهند!