به گزارش پارس ، به نقل از فارس، منوچهر متکی عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان عصر امروز (جمعه) با حضور در اولین کنگره سراسری جبهه پیشگامان خدمت با بیان اینکه انتخابات فرصتی برای بهره گیری از نقاط قوت دولت های قبلی است، اظهار داشت: امیدواریم دولت یازدهم نقطه تجمیع نقاط قوت دولت های گذشته و فاصله گرفتن از نقاط منفی آنها باشد.

متکی انتخابات ۲۴ خرداد امسال را بسیار جدی و مهم ارزیابی کرد و افزود: دولتمردان باید با مردم شفاف باشند و از خودشان تعریف نکنند چراکه انتخابات برای به رخ کشیدن نیست بلکه مهر تائید بر حق ملت است. که اگر از این حق استفاده نکند، سایرین از این حق استفاده می کنند. لذا امام فرمود میزان رای ملت است.

وی با تاکید بر اینکه بنده برای معامله سیاسی و تاکید اینکه بنده برای معامله سیاسی و به سفارش حزب و گروهی به این عرصه نیامده ام، گفت: بنده از مهرماه برنامه اقتصادی را تدوین کرده ام.

متکی با تاکید بر اینکه در کار جمعی باید به توافقات پایبند بود، تصریح کرد: باید بر پیمان خود پایبند باشیم. لذا قرار گذاشته ایم بر اساس آنچه از نظرسنجی ها به دست می آید، عمل کنیم و بنده این توافق را مکتوب خواهم کرد تا بدین طریق مشخص باشد بر اساس چه اصولی با هم تفاهم کرده ایم.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان با بیان اینکه در انتخابات یازدهم باید به نیازهای مردم کاملا توجه داشت، تصریح کرد: در حال حاضر آنچه برای ما مهم است طراحی یک سازوکار مناسب برای کاهش تعداد کاندیداهاست. از این رو در ائتلاف پنجگانه این موضوع را به عنوان یک مبنا قرار دادیم که طبق نظرسنجی ها عمل کنیم.

وی تاکید کرد: مقرر شده است که تا ۱۵ اردیبهشت ماه هر کس از این ائتلاف از اقبال بیشتری برخوردار بود بماند و سایر اعضا دیگر ادامه ندهند. چرا که این موضوع برخلاف کار جمعی است.

متکی همچنین گفت: در حال حاضر عدم وجود سازوکارهای حزبی برای فعالیت های انتخاباتی در کشور دیده می شود که باید این موضوع را مورد بررسی قرار داد.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان با اشاره به پیشرفت های کشورمان یادآور شد: در حال حاضر دوران ممنوعیت خرید و فروش ویدئو گذشته است و الان وقتی به تصمیمات ۳۰ سال پیش نگاه می کنیم، می خندیم. چرا که نمی دیدیم این تکنولوژی تا کجا را درمی نوردد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم شفاف سازی در حوزه مالی از سوی نهادهای عمومی ادامه داد: شهرداری ها باید گزارش دهند که با درآمد خود چه کار کرده اند و این فضای صمیمی و اعتماد باعث می شود که بین مردم و نظام این اعتماد استوار شود.

متکی با بیان اینکه بنده حضورم در انتخابات را از یک سال پیش بررسی کرده ام و برای هیچ مسئولیتی هم تاکنون متقاضی نبوده ام، خاطرنشان کرد: برخی دولت ها از جایگاه مسئولیت خود در قانون اساسی عدول کرده اند و به اموری پرداخته اند که جزو رسالت آنها نیست.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان تاکید کرد: اگر دولتی بگوید قرائتم از دین متفاوت است، در حوزه کار دولت قرار نمی گیرد و در واقع باید به جای پرداختن به تئوری پردازی به معیشت مردم توجه کنند.

وی در پایان با بیان اینکه مقررات و فرهنگ تولید در کشورمان نهادینه نشده است، تصریح کرد: حاصل این فرهنگ این شده است که نرخ ارز یکباره تغییر می کند در حالی که اگر اقتصادمان روی پای خودش باشد تغییر نرخ دلار اثری در آن نخواهد داشت.

  مسعود جورابلو دبیر جبهه پیشگامان خدمت در ابتدای این کنگره با بیان اینکه ثروت، قدرت، معرفت و حیثیت ملی ۴ موضوع بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: در حال حاضر با گذشت ۳۴ سال از انقلاب انتقال نسلی قدرت صورت می گیرد.

جورابلو افزود: در حال حاضر برخی گروه های سیاسی در پشت درهای بسته برای خود اسم و عناوینی همچون اصلح و صالح مقبول تقسیم می کنند، در حالی که این اسم گذاری ها فایده ندارد و باید دید مردم چقدر طرفدار این مسائل هستند.

دبیر کل جبهه پیشگامان خدمت با بیان اینکه جوانان ما دوران و وضعیت ظلم در دوران ستمشاهی را ندیده اند، خاطرنشان کرد: نسل اول انقلاب نباید خود را با نسل سوم مقایسه کند.

وی ادامه داد: مردم در حال حاضر وضعیت خود را با وضع مردم ترکیه و قطر مقایسه می کنند و می پرسند مگر قرار نبود ما به یک ژاپن و یک سوئیس اسلامی تبدیل شویم؟ لذا اگر ما عقب بمانیم این بسیار بد است. از این رو نباید اجازه دهیم جوانان ما در مقایسه با سایر جوانان دنیا دچار سرخوردگی شوند.

جورابلو با انتقاد از کسانی که پشت درهای بسته ائتلاف می کنند و لیست ارائه می دهند، گفت: آنها می خواهند برنامه خود را به مردم تحمیل کنند. در حالی که باید در مقابل تغییرات تدبیر به خرج داد.

دبیر کل جبهه پیشگامان خدمت با بیان اینکه تاکید آقای متکی مبتنی بر استفاده تجربیات دنیا و در عین حال استفاده از الگوی اسلامی ایرای است، افزود: آقای متکی فردی است که جهان امروز و اقتضائات آن را می شناسد.

وی در ادامه با بیان اینکه بنده در انتخابات شورای شهر ثبت نام کرده ام اما به هیچ لیست سیاسی اسم خود را نداده ام، یادآور شد: کسانی که این مسیر را آمده اند باید کنار بروند و اجازه دهند نسل جدید تازه نفس روی کار بیاید.

جورابلو اظهار داشت: اگر اظهارات مسئولان را تحلیل محتوا کنیم، مشخص می شود چند درصد آن برای خدمت مردم است. از این رو باید رفتارمان در شان انقلاب، امام و شهیدان باشد. از این رو بنده به پشتوانه شما مردم و نه لیست های سیاسی وارد انتخاب شده ام.

دبیر کل جبهه پیشگامان خدمت متکی را رئیس جمهور ایده آل در این مقطع از انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: ما در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ به عنوان یک جریان سیاسی تازه وارد و تازه نفس قدرت نمایی خواهیم کرد و وعده ما جشن بزرگ پیروزی این جبهه در انتخابات خواهد بود.

در پایان این مراسم توسط منوچهر متکی از سایت جبهه پیشگامان خدمت به خانواده های ایران اسلامی رونمایی شد.