به گزارش پارس ، به نقل ازمهر، یحیی آل اسحاق در همایش بزرگ اصولگرایان استان مازندران در ساری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب امسال را به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی عنوان فرمودند و باید همه مسئولان و آحاد کشور در این زمینه عمل کنند.

آل اسحاق در تشریح حماسه سیاسی و اقتصادی با اشاره به اینکه مفهوم حماسه این است که باید کار بزرگی انجام گیرد و همه آحاد ملت باید برای این دو حوزه کار کنند ادامه داد: یکی از الگوهای حماسی ما حماسه کربلا است. حماسه سازان تاریخ، کار غیر عادی، ویژه و با انگیزه، با روحیه، شجاعت، شهامت، گذشت و تمام آنچه حماسه در آن می گنجد انجام دادند و امروز نیز در کشور باید چنین کار حماسی در حوزه سیاست و اقتصاد انجام داد.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان در مسائل داخلی و خارجی، شرایط، اهداف، آسیب ها و تهدیدات مختلفی دارد که باید توجه ویژه داشت و برای رفع مشکلات باید بستر سازی کرد.

آل اسحاق در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دولت آینده شرایط سختی را پیش روی خواهد داشت، ادامه داد: با توجه به وضعیتی که در عرصه اقتصادی و سیاسی با آن روبه رو هستیم باید با تدبیر وارد عرصه شد.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به حماسه اقتصادی گفت: اقتصاد اجزایی دارد که باید به آن توجه شود؛ باید ببینیم مشکلات ما در اقتصاد چیست که باید حماسی عمل کنیم. در تولید، معیشت مردم، اشتغال و بیکاری. در حوزه های کلان اقتصادی مثل تورم و سرمایه گذاری و صنعت و معدن مشکلات جدی وجود دارد که مقام معظم رهبری تشخیص دادند باید حماسی در این حوزه ها عمل کرد.

آل اسحاق با تاکید بر اینکه بخشی از مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی به دلیل مشکلات اقتصادی است اظهار داشت: مشکلات جدی در حوزه داخلی و خارجی وجود دارد و دشمن برای برخورد با ما حوزه اقتصادی را انتخاب کرده است. این حماسه در مقطع زمانی باید شکل گیرد که مردم می توانند هر ۴ سال یکبار به آحاد ملت مسئولیت و اختیار داده که وضعیت موجود را بازبینی و ارزیابی کند.

وی با بیان اینکه اگر درست وضعیت کشور را ارزیابی نکرده و رئیس جمهوری خوب و کارآمد انتخاب نکنیم بدهکار تاریخ خواهیم بود یادآور شد: اگر کسی اطلاعات کافی ندارد آن را تکمیل کند زیرا اگر کوتاهی کنید و حادثه ای پیش آید معلوم نیست چه می شود.

عضو ائتلاف پنجگانه جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز قوت های بالایی دارد و نسبت به کشورهای منطقه و حتی جهان موقعیت خوبی در زمینه بالقوه ها داریم خاطرنشان کرد: اما در بالفعل کم کاری شده و در اقتصاد به مشکل خورده ایم و متاسفانه بینش اقتصادی دولت مشکل دارد که باید در آن تجدید نظرکرد. نمی خواهم قوت ها را نادیده بگیرم اما چالش های جدی وجود دارد.

وی افزود: در دوره های گذشته به شاخه های درآمدی توجه و به فاصله طبقاتی توجه نشد اما این دولت در توزیع عادلانه ثروت در کشور اسکناس تزریق کرد و باعث شد به اشتغال کم توجهی و تورم به وجود آورد.

آل اسحاق با بیان اینکه ۴۵هزار تومان به مردم داده اند اما ۷۰ هزار تومان گرانی برای هر فرد ایجاد کرده اند و این پول هدفمندی مثل آب شور بود که تشنگی به وجود آورده ابراز عقیده کرد: اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها ایراد داشت. می گویند می خواهیم یارانه ها را ۵ برابر کنیم، منبع آن از کجا تامین شود؟ از کدام درآمد؟

وی افزود: بینش اقتصادی دولت اشتباه است و در دوره قبلی نیز اشتباهات زیادی بود و امروز دولتی باید بیاید که نقاط قوت و ضعف گذشته را شناخته و دولتی باید تشکیل شود که بر اساس تئوری ها و تجربیات اجرایی اقتصادی مشکلات را حل کند.

آل اسحاق با تاکید بر اینکه پیشرفت بدون عدالت نمی خواهیم بیان داشت: مدل اقتصاد اسلامی باید در کشور ایجاد شود که برای پیشرفت و عدالت مدل دولت- ملت را باید در اقتصاد اجرایی کرد.

وی ادامه داد: تمام مردم در حوزه اقتصادی باید در صحنه باشند و باید از همه ظرفیت ها استفاده شود.

نامزد ائتلاف اکثریت اصولگرایان در ادامه یکی از راههای بستر سازی برای حماسه سیاسی و اقتصادی دوری از بد اخلاقی خواند و اظهار داشت: متاسفانه در کشور فضایی شکل گرفته که همه با هم در گیرند و با این تعارض ها نمی شود مشکلات از بین رود. با درگیری ها نمی توان از همه منابع استفاده کرد و نباید فضای من چنین ام و تو چنانی شکل گیرد.

وی با اشاره به فساد اقتصادی در کشور خاطر نشان کرد: باید با فاسد مبارزه قطعی و جدی کرد؛ دلیل این همه فساد در کشور این است که با ریشه های رانت ساز و مافیا ساز برخورد نشده است.

وی همچنین با اشاره به وجود مشکلات اساسی در سیستم بانکی در کشور گفت: بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار حافظ پول و ثروت کشورند؛ نباید دولت هر زمان پول لازم داشت در این ظرف دست کند و پول برداشت کند.

نامزد حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه با تأکید بر این که در نظام مبتنی بر ولایت فقیه همه باید گوش به فرمان ولی فقیه باشند، خاطرنشان کرد: رهبری در نظام اسلامی تعیین کننده هستند و مسؤولان به ویژه رییس جمهور نه باید یک قدم جلوتر و یک قدم عقب تر از ولی فقیه باشد.

وی با تأکید براین که دولت مجری سیاست های کشور است نه مبدع سیاست ها، تأکید کرد: رییس جمهور نباید در عرصه سیاست خارجی خودسرانه عمل کند.

آل اسحاق با تأکید براین که رییس جمهور در عرصه سیاست خارجه موظف به اجرای سیاست های رهبری نظام است، خاطرنشان کرد: رییس جمهور باید سیاست ها و گفتمان رهبری نظام را در عمل اجرایی کند.

وی با بیان این که عزت، آتیه و مصلحت مملکت ما در گرو اجرای صحیح خط و مشی، سیاست ها و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب است، ادامه داد: متأسفانه مشکل دولت ها این است که خودشان را در جای رهبری نظام قرار می دهند و یک رییس جمهور باید بدانند که تنها مجری است و سیاست گذار نیست.

آل اسحاق با تأکید براین که رییس جمهور کشور باید ببیند سیاست ها و گفتمان رهبری انقلاب چه خطی دارد و آن را پیاده کند، بیان داشت: رییس جمهور باید بداند که یک حدود مشخصی دارد و نباید از آن عدول کند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید براینکه رییس جمهور آینده باید بداند که مدیرعامل است و نه رییس هیأت مدیره، تأکید کرد: رییس هیأت مدیره را انقلاب و قانون اساسی مشخص کرده است.

وی تأکید کرد: گفتمان رییس جمهور در کشورمان باید در جهت گفتمان رهبری نظام باشد نه در مقابل رهبری نظام.

آل اسحاق با بیان این که هر فردی که می خواهد رییس جمهور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شود گفتمان، خط و مشی و نگاه او در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید با گفتمان رهبری نظام هم زمان، هم جهت و هم سو باشد، تصریح کرد: اینها باید بفهمند و اگر نفهمند بلایی همچون بنی صدر بر سر آنها خواهد آمد.

وی به آرایش انتخاباتی فعلی در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه یا چهار ضلع در عرصه انتخاباتی داریم که شامل اصولگرایان، حامیان دولت و اصلاح طلبان هستند.

آل اسحاق با بیان این که با توجه به نظر سنجی های صورت گرفته همچنان اقبال عمومی با اصولگرایان است، ادامه داد: اصولگرایان حدود دو برابر گروه های دیگر در نزد مردم محبوبیت دارند.

وی مهم ترین مشکل فعلی اصولگرایان را تشتت دانست و خاطرنشان کرد: در ابتدای امر تعدد کاندیدا خوب بود، اما اگر تا پایان انتخابات این تعداد باقی بمانند این خطر بزرگی برای اصولگرایان است.

وی با بیان این که بر طبق نظر علما و مراجع عظام سماجت بر ماندن خلاف شرع است، ادامه داد: اصولگرایان باید با پیدا کردن یک فرد اصلح در نهایت به وحدت برسند.

آل اسحاق در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که امروز کشور با خطر داخلی و خارجی مواجه است، خاطرنشان کرد: باید با انتخاب فردی اصلح بار دیگر زمینه حماسه آفرینی را در نظام فراهم کنیم.

وی با تأکید براین که با شعار نمی توان کشور را اداره کرد، افزود: همه کاندیداها باید برای ورود به این عرصه مهم برنامه ارائه دهند و مردم نیز باید از این افراد برنامه بخواهند.