به گزارش پارس ، به نقل از فارس، رسانه های آمریکایی از تشدید تدابیر امنیتی دربرخی شهرهای آمریکا در بحبوحه تلاش پلیس این کشور برای دستگیری دومین مظنون بمب گذاری ماراتن بمب گذاری بوستون خبر داده اند.

پلیس آمریکا کشته شدن یکی از این مظنونان طی درگیری مسلحانه با پلیس را تأیید کرده و از تلاش ها برای یافتن مظنون دوم خبر داده است.

منابع پلیس همچنین هویت نفر دوم را « زوخار سارنایوف» اعلام کرده اند که ۱۹ سال سن دارد.

گزارش های متناقضی ادعا کرده اند مظنون دوم هم دستگیر شده، اما هنوز این خبر تأیید نشده است.

۱۵: ۳۰ حرکت تمامی هواپیماها، قطارها و وسائل نقلیه عمومی در شهر بوستون آمریکا لغو شده و تدابیر امنیتی در شهرهای « بلمونت» کالیفرنیا و شهرهای « کمبریج» و « نیوتن» در ایالت « ماساچوست» تشدید شده اند. دانشگاه هاوارد هم به دلیل نگرانی های امنیتی کلاسهای امروزش را تعطیل کرده است.

۱۵: ۳۸ پلیس همچنین در شهرهای بوستون و واترتاون به مردم دستور داده درب های منازل خود را قفل کنند و از بیرون آمدن از منازل خود اجتناب کنند.

۱۵: ۳۹ شبکه خبری ان بی سی آمریکا گفته است دو فرد مظنون، هر دو برادر هستند و تابعیت کشور چچن را دارند. البته این خبر هنوز به طور رسمی تأیید نشده است.

۱۵: ۴۵ پلیس فدرال آمریکا جدیدترین تصویر از « زوخار سارنایوف» را منتشر کرده است:

۱۶: ۱۲ هویت مظنون کشته شده « تامیرلان سارنایوف» اعلام شده است. وی ۲۶ سال سن داشته است.

۱۶: ۵۰ « دوال پاتریک» ، فرماندار ایالت ماساچوست، از تمامی ساکنان شهر بوستون خواست در خانه بمانند، زیرا جستجو برای یافتن مظنون ۱۹ ساله همچنان ادامه دارد. گفته می شود وی به سلاح های خطرناکی مجهز است.

۱۶: ۵۱ پلیس بوستون اعلام کرد تا اطلاع ثانوی تمامی خدمات تاکسی رانی در این شهر، معلّق می شود.

۱۷: ۱۸ شاهدان عینی می گوینددر خیابان های شهر « واترتاون» ، تعداد زیادی پلیس، با خودروهای زرهی در حال جستجوی خانه به خانه هستند.

۱۷: ۴۷ شبکه خبری سی ان ان با عموی دو مظنون بمب گذاری گفت وگو کرد. وی به این شبکه خبری گفت برادرزاده بزرگترش که امروز کشته شد، دیروز با او تماس گرفت و گفت می خواهد بابت گذشته عذرخواهی کند.

۱۷: ۵۰ خبرگزاری آسوشیتدپرس با پدر مظنونان این بمب گذاری گفت وگو داشت. آقای سارنایوف، درباره پسرش که امروز کشته شد گفت او تحصیلاتش در رشته پزشکی را تمام کرده و یک « فرشته واقعی» بوده است.

۱۸: ۰۱ تصویر زیر را شبکه تلویزیونی « آی تی وی» از شهر « واترتاون» منتشر کرده است. در این تصویر نیروهای پلیس یک هدف احتمالی را نشانه گرفته اند. بوی دود و مواد منفجره این شهر را فرا گرفته و صدای پرواز بالگرد به گوش می رسد.