سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات متعدد در لایحه برنامه ششم از جمله در حوزه امنیتی گفت: ماده 30 لایحه برنامه ششم توسعه، نیروهای مسلح را مکلف کرده است تا تمامی اقدامات خود در زمینه روابط خارجی را با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام دهند که اقدامی نادرست و نابجا است و نفوذ امنیتی در این برنامه مشهود است که باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه مأموریت ذاتی نیروهای مسلح کاملاً مشخص و عیان است، افزود: این ماده باعث می‌شود مأموریتهای نیروهای مسلح دچار تزلزل شده و اقتدار خود را از دست بدهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بر اساس قانون نیروهای مسلح تحت امر فرماندهی کل قوا هستند و در اقدامات سیاست خارجی حتماً هماهنگی‌های لازم را با دستگاه‌های همطراز خود دارند.

نقوی حسینی با اعلام اینکه ماده 30 لایحه برنامه ششم توسعه دارای ایراد اساسی است، تأکید کرد: به هیچ وجه قابل پذیرش نیست که نیروهای مسلح برای انجام اقدامات خود با وزارت امور خارجه هماهنگ باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت، گفت: این موضوع در کمیسیون حتماً مورد بررسی و اصلاح می‌شود.

در ماده 30 لایحه برنامه ششم توسعه که از سوی دولت به مجلس ارائه شده، آمده است: در راستای مفاد مصرح در قانون اساسی و افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد کشور و به‌منظور مدیریت منسجم، هماهنگ و مؤثر روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران برمبنای اصل عزت، حکمت و مصلحت و برای پشتیبانی تحقق اهداف برنامه ششم توسعه، دستگاههای اجرایی و نیروهای مسلح مکلفند تمامی اقدامات خود در زمینه روابط خارجی را با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام دهند!