به گزارش پارس ، به نقل ازpressTVمقام های پلیس بوستون روز جمعه (۳۰ فروردین، ۱۹ آوریل) گفتند که جست وجوی گسترده برای یافتن مظنون فراری که احتمالا مسلح و خطرناک است، همچنان ادامه دارد.

به گفته مقامات دو فرد مظنون هنگام فرار از درون یک خودروی سرقتی مواد منفجر به سوی ماموران پلیس که در حال تیراندازی بودند پرتاب کردند.

در هنگام درگیری با پلیس، یکی از دو مظنون که به عنوان « مظنون شماره یک) شناخته می شود مجروح و بازداشت شد، اما بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باخت.

اد دیویس، بازرس پلیس بوستون گفت: « ما معتقدیم این انفجار یک اقدام ترویستی بوده است و یک مرد برای کشتن مردم به این جا آمد. »

دو مظنون هنگام درگیری با ماموران پلیس در شهر واترتون در حومه بوستوت مواد منفجره و سلاح با خود داشتند.

به گفته مقامات دو فرد مظنون هنگام فرار از درون یک خودروی سرقتی مواد منفجر به سوی ماموران پلیس که در حال تیراندازی به سوی آن ها بودند پرتاب کردند.

انفجار هم زمان دو بمب روز دوشنبه (۲۶ فروردین، ۱۵ آوریل) ، شهر بوستون در شمال شرق امریکا را لرزاند.

در این انفجارها که نزدیک خط پایان مسابقه ماراتون بوستون روی داد، سه نفر از جمله یک پسر هشت ساله کشته و صد و هشتاد زخمی برجا گذاشت.

همچنین، پلیس گمان می کند که این دو فرد در کشتن یک مامور پلیس در محوطه « موسسه فنی ماساچوست» (ام آی تی) در شامگاه روز پنج شنبه دست داشتند.

شامگاه یکی از افسران نیروی پلیس ام آی تی در کمبریج، بعد از واکنش به گزارشی درباره بروز آشوب در منطقه، چند بار هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

بر اساس گزارش دفتر دادستانی منطقه، نیروی پلیس دولتی و ماموران اف بی آی بعد از تیراندازی به محل اعزام شدند و جسم نیمه جان افسر پلیس را نزدیک ساختمان ۳۲ در محوطه ام آی تی یافتند. وی به بیمارستان عمومی ماساچوست منتقل شد ولی بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت.