به گزارش پارس به نقل از فارس، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت وگو با رسانه دولتی بی بی سی ضمن تکرار ادعاهای خود درباره برنامه هسته ای ایران گفت اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد ایران برای رسیدن به بمب اتمی تنها به ۸۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده دیگر نیاز دارد.

وی در این باره گفت: « برای ساختن بمب هسته ای به ۲۵۰ کیلو اورانیوم نیاز است که ایران ۱۱۰ تا ۱۷۰ کیلوگرم از این بمب را تولید کرده است. »

وی با اشاره به خط قرمزی که در ماه سپتامبر در جلسه سازمان ملل طراحی کرده بود، گفت: « آنها به سمت این خط قرمز حرکت کرده اند اما هنوز از آن عبور نکرده اند. »

نتانیاهو همچنین گفت: « حق اسرائیل برای دفاع از موجودیت خودش ارتباطی با چراغ قرمز ندارد. ما نیازی نداریم کسی به ما حق جلوگیری از هولوکاستی دیگر را بدهد. »

وی افزود: « این حقی است که ما اگر نیاز داشته باشیم، آن را به اجرا خواهیم گذاشت. »

این اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شده که اسرائیل تنها دارنده سلاح های اتمی در خاورمیانه شناخته می شود.

تل آویو علی رغم فشارهای بین المللی هرگز پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا نکرده و در برابر این فشارها از یک طرف امضای این پیمان را مغایر با امنیت داخلی اش دانسته و از سوی دیگر سیاست ابهام در برنامه هسته ایش را انتخاب کرده است.

منظور از سیاست ابهام این است که تل آویو گفته هرگز اولین آورنده سلاح های اتمی به خاورمیانه نخواهد بود.

این اظهار کلی کارشناسان را همواره با ابهام هایی در تفسیر و تعبیر آن روبرو می کند که می پرسند آیا منظور اسرائیل این است که اولین سازنده خاورمیانه ای بمب هسته ای نخواهد بود، یا اولین استفاده کننده از آن نخواهد بود و یا اولین افشا کننده این تسلیحات نخواهد بود؟

تخمین ها درباره تعداد کلاهک های هسته ای اسرائیل دامنه ای بین ۷۵ تا ۴۰۰ عدد دارد، اما اکثر برآوردها تعداد کلاهک های هسته ای تل آویو را نزدیک به ۲۰۰ عدد اعلام می کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، درباره مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۵ گفت: « رهبران ایران از این مذاکرات برای تلف کردن وقت استفاده می کنند تا بتوانند به غنی سازی اورانیوم ادامه دهند. »

نتانیاهو گفت تهدید کره شمالی بار دیگر خطر برنامه هسته ای ایران را مورد تأکید قرار داده است.

وی ادامه داد: « قدرت ایران هم از لحاظ تولید ناخالص داخلی و هم از لحاظ گرایش های پرخاشگرانه ای که دارد، چندین برابر کره شمالی است. »

ایران یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح های اتمی (ان پی تی) و عضوی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی است و حق استفاده از فناوری هسته ای برای مقاصد صلح آمیز برخوردار است.