به گزارش پارس به نقل از عصر ایران، کامران باقری لنکرانی کاندیدای احتمالی جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری، توضیحاتی را پیرامون سابقه پدرش و زندگی در آمریکا ارائه کرد.

وی در این باره تصریح کرد: پدرم قبل از انقلاب در صنعت آلومینیوم فعال بود و با پشتکار و توان فنی خود، کارخانه ای راه اندازی کرد و قبل انقلاب این صنعت انحصاری بود و شرایطی پیش آمد که وی احساس کرد دیگر نمی تواند در ایران زندگی کند؛ لذا سال ۱۳۵۳ به خارج کشور رفت و سال ۱۳۵۵ نیز از ما خواستند که به اتفاق مادر و خواهرم به آمریکا برویم و یک سال آنجا اقامت کردیم اما مادرم گفتند که شرایط از لحاظ فرهنگی مناسب نیست و اذیت می شویم. پدرمان به دلیل شرایط انحصار صنعت آلومینیوم در ایران راضی به بازگشت نشد اما گفتند شما آزاد هستید و ما نیز به ایران بازگشتیم. بنابراین طلاق قانونی اتفاق نیفتاد ولی دو مسیر متفاوت ایجاد شد.

لنکرانی ادامه داد: وقتی برخی افراد و رسانه ها از مساله پدرم نتیجه نگرفتند، شایعه کردند خانواده ما تشریفاتی است تا به این وسیله مرا تخریب کنند؛ در حالی که ما از خانواده قانعی برخوردار هستیم و این را از نعمات خداوند می دانیم. حتی دوباره گفتند چرا با پدر خود ارتباط دارم. برای اولین بار این موضوع را می گویم که بعد از وزیر شدن در حاشیه جلسه ای حجت الاسلام گلپایگانی مرا دیدند و گفتند حالا که وزیر شدی و پدرت نیز خارج از کشور است، خیال نکنید باید مراوده ات را قطع کنی بلکه باید رابطه ات بیشتر شود و وظیفه دینی حکم به این کار می کند لذا بنده بنا بر وظیفه دینی ارتباط با پدرم را حفظ کرده ام.

این کاندیدای احتمالی جبهه پایداری افزود: در حالی که خیلی افراد خودشان را برای گرین کارت آمریکا می کشند، من در ایران ماندم و با افتخار برد تخصصی خود را دریافت کردم.

وی در خصوص برخی از فضا سازی های رسانه ای درباره مدرک پروفسوری اش خاطرنشان کرد: رسیدن به استاد تمامی بعد از ۱۳ سال شق القمر نیست.