به گزارش پارس به نقل از مهر، علی اکبر ولایتی چهارشنبه شب در جمع مردم اصفهان در تالار رودکی افزود: هر سه کاندیدای ائتلاف در انتخابات ثبت نام خواهند کرد تا از امکاناتی که برای اطلاع رسانی فراهم می شود تبلیغ کنند، البته آنها با یکدیگر رقابت و مناظره ندارند و چه بسا آنها میزگردی را تشکیل دهند و هر یک در یک حوزه دفاع و پاسخ آنها نیز مکمل یکدیگر باشد و نوع جدیدی در عرصه انتخابات در کار تبلیغاتی باشد.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود و در پاسخ به این سوال که" آقای حداد گفت پیشنهاد از شما بوده است آیا برای این کار با رهبری هم مشورت کردید" گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ایشان شان اجل دارند و در این امور دخالت نمی کنند و از فردی نیز حمایت نمی کنند.

ولایتی افزود: همه کسانی که دلسوز هستند و اسلام و جمهوری اسلامی ایران را قبول دارند اصولگرا هستند.

مشاور مقام معظم رهبری گفت: برای اینکه بتوان در برابر اصحاب فتنه و اینکه اگر آنها خواستند کاری کنند که انقلاب از مسیر خود خارج شود ایستاد، نظر همه این است که یک اتفاق نظر باشد و در واقع تشتت آراء نباشد و این کار برای یک اتحاد است.

ظرفیتهای کشور در اختیار رئیس جمهوری است که تابع خرد جمعی باشد
ولایتی همچنین در خصوص وضع اقتصادی نیز بیان داشت: هر وقت یک دولت مقتدر و قوی باشد و کار را به دست افراد کاردان بسپارد و در آن با یکدیگر تشریک مساعی کنند مشکلات حل خواهد شد.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ادامه بیان داشت: با این مردم که اعتقاد راسخ به اهل بیت (ع) دارند و با این امکانات و توانی که داریم و تاثیر در صحنه بین الملل، تمام این ظرفیتها پیش روی دولتی است که تابع خرد جمعی باشد.

وی ادامه داد: کارهای بزرگ را باید به دست افراد بزرگ و صاحب اندیشه سپرد.

خرابی های کشور را می توان ظرف مدت ۳ سال برطرف کرد
ولایتی در ادامه بیان داشت: قطعا ظرف مدت دو الی سه سال می توان خرابی های کشور را جبران کرد و ایرانی بسازیم که در شان ایرانی باشد.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به حضار بیان داشت: اکنون مصمم هستم در صحنه باشم و دلیل آن نیز این است که ما احتیاج به دولت قوی داریم که کار را اصلاح کند.

نیازمند اصلاح روابط خارجی و اقتصاد هستیم
ولایتی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: آنچه ما در روابط خارجی داریم مطلوب نیست و می توان روابط خیلی بهتر از این داشته باشیم و انرژی هسته ای را سامان داد.

وی با اشاره به اینکه من وزارت امور خارجه را از صفر شروع کردم ادامه داد: در آن زمان ما تنها ۹ سفارت داشتیم و این موضوع در زمان من به جایی رسید که وزرای خارجه اروپایی صف می بستند که با من صحبت کنند.

دولت آینده باید توان مدیریتی آب را داشته باشد
این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: مشکل کمبود آب در کشور مسئله ای عمومی است و در کشور از حجم آب موجود نزدیک به ۵۰ درصد آن هدر می رود و از ۵۰ درصد باقی مانده نیز ما هدر رفت آب داریم و در مجموع می توان گفت ۷۵ درصد آب و ذخیره آبی کشور هدر می رود.

ولایتی بیان داشت: مدیریت آب جزو توانمندی های دولتی باید باشد که تشکیل می شود و این موضوع قابل حل و محتاج برنامه ریزی است.

مشاور مقام معظم رهبری در بخش پایانی این بخش از سخنان خود گفت: ما نیازمند مدیریت آب هستیم و در واقع نزولات ایران از نیازمندی ما بیشتر است و باید توان مدیریتی باشد تا آب مدیریت شود.

استکبار جدید هجوم صلیبی جدید است
ولایتی همچنین در سخنرانی خود در خصوص" بیداری اسلامی و حماسه سیاسی" نیز بیان داشت: برخی از تبلیغات دینی غرب باعث عقب افتادگی جوامع انسانی شد و از زمانی که استعمار غرب در تاریخ مسلمانان شروع شد ما دوره رکود کشورهای اسلامی را تجربه کردیم.

وی با بیان اینکه استکبار جدید هجوم صلیبی جدید است بیان داشت: جنگ های صلیبی فقط حمله نظامی بود و جنگ های مجدد به جز حمله نظامی یک هجوم فرهنگی است.

سالهاست مسمانان پشت درهای اتحادیه اروپا در می زنند و به جرم مسلمان بودن آنها را راه نمی دهند

مشاور مقام معظم رهبری گفت: زمان هجوم یا نفوذ فرهنگی کشورهای غربی نزدیک به ۲۰۰ سال است و آنچه غرب به کشورهای اسلامی داده است عقب ماندگی کشورهای اسلامی است و سالهاست که مسلمانان پشت درهای اتحادیه اروپا در می زنند و به جرم مسلمان بودن آنها را راه نمی دهد.

انقلاب اسلامی ایران احیای دین و معنویت بود
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران احیاء دین و معنویت بود و با احیاء معنویت ایران توانست از زیر یوغ استعمار بیرون آید.

جمهوری اسلامی ایران ستون فقرات بازگشت به ارزش های اسلامی است
وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران ستون فقرات بازگشت به ارزش های اسلامی است.

مشاور مقام معظم رهبری بیان داشت: این مقاومت ها سابقه ۲۰۰ ساله دارد و زمانی بود که در قرارداد تالبوت ما کمر استعمار را شکسته یا در نجف آخوند خراسانی دیده می شود.

حماسه سیاسی برای این است که ما قدرت اول جنوب غرب آسیا شویم
ولایتی در ادامه سخنان خود به این نکته اشاره نمود که گفته می شود جنگ در سوریه جنگ ایران و آمریکاست بیان داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران رژیم صهیونیست که می خواست تا مدینه و مکه پیش برود اکنون دیواری برای خود کشیده است و خود را زندانی کرده است که این امر نیز به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

وی بیان داشت: حماسه سیاسی در این مقطع این است که ما مقدمه قدرت اول در منطقه جنوب غربی آسیا را فراهم کنیم و بعد تاثیر خود را در این که ایران صاحب قدرت هسته ای است و می تواند حماسه اقتصادی ایجاد کند فراهم و حمایت از اقتصاد داخلی و عملی شدن اصل ۴۴ فراهم شود.