به گزارش پارس به نقل از مهر، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از معرفی کاندیدای نهایی اصولگرایان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اواخر اردیبهشت ماه خبر داد.

  حبیب الله عسگر اولادی ظهر پنج شنبه در دیدار با آیت الله امینی که در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر هشت نفر را انتخاب کرده ایم که با توجه به برنامه ها و شرایط نهایتا یک نفر را برای کاندیداتوری معرفی خواهیم کرد.

وی گفت: برای جلوگیری از تخریب کاندیدا تصمیم بر این است که کاندیدای مورد نظر بعد از نیمه اردیبهشت یا اواخر آن معرفی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه عنوان کرد: جامعیتن قصد ندارند که به شکل مصداقی وارد انتخابات شوند و جامعه روحانیت مبارز نیز در این باره دو نظر دارد که یک این است که با ورود به مصداق در انتخابات شرکت داشته باشد یا اینکه بدون مصداق باشد.

فعالیت های کمیته امداد در راستای ایجاد خودکفایی در خانواده محرومان است

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های کمیته امداد و با بیان اینکه شرایط امروز این نهاد با گذشته تفاوت چشمگیری دارد عنوان کرد: در حال حاضر فعالیت های این نهاد در راستای ایجاد خودکفایی در خانواده محرومین است.

عسگر اولادی ادامه داد: اگر در گذشته خدمات رسانی و فعالیت های این نهاده تنها به پنج یا ۶ مورد معطوف می شد در حال حاضر این نهاد در ۴۵ زمینه مشغول فعالیت است.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد با اشاره به ایجاد اشتغال توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: اشتغالزایی این کمیته جنبه بومی داشته زودبازده بوده و نیازی به ارز ندارد و حتی در منطقه نیز بازار برای فروش وجود دارد.

وی در ادامه از آیت الله امینی درخواست کرد که از فعالیت های این کمیته بازدیدی داشته باشند.

خودکفایی ۱۸۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد طی دو سال گذشته

در ادامه این دیدار نیز سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) طی سخنانی با بیان اینکه مهمترین چیزی که در خانواده های محروم دیده می شود، نبود اعتماد به نفس و عدم آمادگی آنان برای حضور در صحنه کار و تلاش است، بیان کرد: کمیته امداد سعی داشته تا شرایط اینگونه افراد را به تعادل برساند و با کشف استعدادها و به فعلیت رساندن آن زمینه رشد و شکوفایی استعدادها را فراهم و این افراد را وارد حوزه اشتغال کند.

حسین انواری به آموزش مهارت های مختلف در اوقات فراغت به دانش آموزان اشاره و بیان کرد: این نهاد دانش آموزان تحت پوشش را تشویق به حضور در هنرستان ها می کند تا علاوه بر گرفتن مدرک تحصیلی بتوانند حرفه را نیز بیاموزند.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته ۱۸۰ هزار خانواده تحت پوشش به خودکفایی رسیدند و طی یکسال گذشته نیز این نهاد برای ۳۰۰ هزار نفر فرصت های شغلی ایجاد کرد.

انواری ادامه داد: برای اشتغالزایی افراد تحت پوشش نیز از محل قرض الحسنه ای که مردم نزد بانکها قرار می دهند نزدیک به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به خانواده محروم پرداخت شد تا بتوانند با این تسهیلات به درآمدزایی و اشتغال و رفع سایر نیازهای خود بپردازند.

وی با اشاره به دست آوردهای کمیته امداد در بخش های مختلف عنوان کرد: روش ها و شاخص های کمیته امداد، الگویی برای برخی از کشورها شده و حتی این نهاد با شرکت در کنفرانس های خارج از کشور حرفی برای گفتن در این کنفرانس ها دارد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه غرب و الگوهای آنان به دلیل عدم مغایرت با معیارهای دینی نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد بر بهره مندی این نهاد از تفکرات حوزوی تاکید کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز کمیته امداد در ارائه مشاوره به خانواده ها و همچنین در مبحث زکات از حضور روحانیون بهره مند است که این ورود حوزه هرچند جای کار زیادی دارد اما همین مقدار نیز توانسته کمیته امداد را دگرگون کند.