علی لاریجانی عصر امروز در آئین افتتاح پارک آبی استان قم، با بیان اینکه ضمن تبریک دهه کرامت افتتاح این پروژه‌ها را به فال نیک می‌گیریم، اظهار داشت: اگرچه این پروژه با تأخیر انجام شد، اما نمونه کارآفرینی است و این پروژه‌ها می‌تواند در استان‌های دیگر هم رخ دهد.

به گفته رئیس قوه مقننه، افرادی که این ایده‌های ابتکاری را دارند، حمایت شوند تا زمینه برای این سرمایه‌گذاری‌ها به‌وجود آید.

وی با اشاره به اینکه در ایران بیش از 800 هزار میلیاردتومان وجه نقد در دست مردم است، تصریح کرد: این منابع می‌تواند برای ورود به تولید و کارآفرینی مصرف شود و مردم هم بسیار علاقه‌مند به این موضوع هستند.

لاریجانی با بیان اینکه ما امروز در زمینه تولید به لکنت رسیده‌ایم، چون زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم نیست و برای انجام سرمایه‌گذاری‌ها باید از هفت خان رستم گذشت، گفت: بوروکراسی اداری و برخی مسئولان سرمایه‌گذاران را خسته کرده‌اند؛ سیستم اداری کشور دارای مشکلاتی است که شاید به‌دلیل وسیع بودن دولت و سیستم اداری باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه همه مسئولان باید کمک کنند تا سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان در جای‌جای کشور برای سرمایه‌گذاری تشویق شوند، خاطرنشان کرد: در استان قم سرمایه‌گذاران زیادی از محبان اهل‌بیت (ع) علاقمند به سرمایه‌گذاری هستند که این روحیه باید تقویت شود. اگر بخواهیم قم کارگاهی از آبادانی شود باید مدیران زمینه را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مقررات کشور شاید در زمینه جذب سرمایه‌گذار دست‌وپا گیر باشد، ادامه داد: اگر قوانین مضر و مانعی پیش‌روی سرمایه‌گذاری است، باید مطرح شود و مجلس این قوانین را بررسی و برطرف کنند. قوانینی که سد راه سرمایه‌گذاری است، باید کم شود. 

لاریجانی با بیان اینکه همه باید دست‌به‌دست هم دهند تا آبادانی در کشور بیشتر شود، اظهار داشت: امکانات وسیعی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد، واردات در سه سال گذشته از 60 میلیارد دلار به 40 میلیارد دلار رسیده که برخی آن را نشان رکود می‌دانند، اما می‌توان به آن نگاه مثبت داشت.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، در واردات صورت گرفته در سال‌های اخیر 68 درصد از این واردات برای کالاهای واسطه‌ای و 18 درصد مربوط به کالاهای سرمایه‌ای است.

وی با بیان اینکه ظرفیت مهندسی و کارآفرینی کشور خوب است و می‌تواند پشتوانه‌ای برای تولید کشور باشد، تصریح کرد: درباره قراردادهای نفتی که در هیئت دولت به تصویب رسیده، به وزیر نفت گفتم "اصلاحاتی" صورت بگیرد تا زمینه انتقال تکنولوژی به داخل کشور فراهم شود.

لاریجانی تاکید کرد: باید از ظرفیت مهندسان در تولید و صنعت کشور استفاده شود و قدر ظرفیت نیروی انسانی کشور را بدانیم، در به‌کارگیری نیروهای متخصص باوجود خیل عظیمی از فارغ‌التحصیلان نباید سخت‌گیری صورت بگیرد.