با تصمیم هیأت وزیران، مطالبات برخی شرکت‌ها با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان خصوصی سازی تهاتر می‌شود.

 

در بخشی از این مصوبه آمده است:

 

1- مطالبات شرکت‌های فارس گاز پاورپلنت و ساوت اصفهان پاورپلنت از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان امور مالیاتی کشور به شرح جدول ذیل به مبلغ 400و 33 هزار و 987 میلیون (000ر000ر987ر433) ریال تهاتر می‌شود.

 

2- شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) تا سقف تهاتر انجام شده، جایگزین اشخاص بدهکار مندرج در جدول فوق‌الذکر می‌شوند و مکلف است ضمن اصلاح حساب، حسب مورد نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل کشور در سررسید مقرر براساس ضوابط و مقررات مربوط با هماهنگی سازمان خصوصی سازی و سازمان امور مالیاتی کشور اقدام نماید.

 

3- سازمان خصوصی سازی و سازمان امور مالیاتی کشور حسب مورد مکلفند ضمن انجام اقدامات اجرایی لازم برای وصول مطالبات خود طبق ضوابط و مقررات مربوط به خود، ارقام مندرج در جدول فوق‌الذکر را به عنوان پرداخت بدهی در حساب اشخاص بدهکار منظور نموده و ظرف یک روز کاری پس از ابلاغ این تصویب نامه نسبت به توقف عملیات اجرایی و رفع ممنوع‌الخروجی اشخاص مذکور بابت بدهی تا سقف مبلغ تهاتر شده اقدام نماید.

 

در دیگر مصوبه مربوط نیز آمده است:

 

1- مطالبات شرکت‌های افق توسعه انرژی خلیج فارس، تولید نیروی آذرخش، مولد برق یزد، صنعتی گام اراک و گروه صنعتی سپاهان از شرکت های دولتی با بدهی همان شرکت ها به سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان خصوصی سازی به شرح جدول ذیل به مبلغ یک میلیون و چهارصد و سه هزار و نهصد و سی و نه میلیون (000ر000ر939ر403ر1) ریال تهاتر می شود.

 

2- شرکت های مدیریت شبکه برق ایران، توانیر، برق منطقه ای آذربایجان و گاز استان گلستان تا سقف تهاتر انجام شده، حسب مورد جایگزین اشخاص بدهکار مندرج در جدول فوق الذکر می شوند و مکلفند ضمن اصلاح حساب، حسب مورد نسبت به پرداخت مبلغ موردنظر به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه داری کل کشور در سررسید مقرر براساس ضوابط و مقررات مربوط با هماهنگی سازمان خصوصی سازی و سازمان امور مالیاتی کشور اقدام نمایند.

 

3- سازمان خصوصی سازی و سازمان امور مالیاتی کشور حسب مورد مکلفند ضمن انجام اقدامات اجرایی لازم برای وصول مطالبات خود طبق ضوابط و مقررات مربوط به خود، ارقام مندرج در جدول فوق الذکر را به عنوان پرداخت بدهی در حساب اشخاص بدهکار منظور نموده و ظرف یک روز کاری پس از ابلاغ این تصویب نامه نسبت به توقف عملیات اجرایی و رفع ممنوع الخروجی اشخاص مذکور بابت بدهی تا سقف مبلغ تهاتر شده اقدام نمایند.

 

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، مصوبه شماره 43531/ ت 53033 ه را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت نیرو ابلاغ کرد.