به گزارش پارس به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خانه ملت و در ادامه رسیدگی به جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس، مواد ۱۳ و ۱۴ این طرح را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

وکلای ملت در ابتدا با اصل و حذف ماده ۱۳ طرح مذکور مخالفت کردند و ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس این ماده را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داد اما نمایندگان خواستار بیان پیشنهادات اصلاحی شدند که رئیس جلسه با مطرح شدن این پیشنهادات موافقت کرد و بار دیگر بررسی ماده ۱۳ در صحن علنی مطرح شد.

در این جلسه محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس پیشنهاد اصلاحی در ماده ۱۳ را مطرح کرد که به تصویب وکلای ملت رسید.

بر این اساس مقرر شد ماده ۲۲۳ فعلی آئین نامه داخلی به شرح ماده ۱۳ این طرح اصلاح شود.

به موجب مصوبه مجلس، هئیت رئیسه موظف شد بلافاصله طرح استیضاح را به کمیسیون تخصصی ذیربط ارجاع کند. کمیسیون مکلف است حداکثر ظرف یک هفته با دعوت از استیضاح کنندگان و وزیر مربوطه موارد استیضاح را بررسی کند. پس از مدت مذکور در صورتی که حداقل ۱۰ نفر از امضاءکنندگان استیضاح از طرح آن منصرف نشوند، در اولین جلسه علنی، طرح استیضاح اعلام وصول می شود و پس از اعلام وصول، کاهش امضاء تأثیری در مطرح شدن استیضاح در موعد مقرر ندارد، مگر اینکه همه نمایندگان امضاءکننده از انجام آن صرف نظر کنند.

وکلای ملت با ۱۳۷ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه، این ماده را مصوب کردند.

همچنین مواد ۷۳ و ۲۳۷ فعلی آئین نامه داخلی مجلس طبق مصوبه پارلمان اصلاح عبارتی شدند.