شایان نادری عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی، ضمن تاکید بر رفتارهای خصمانه فرانسه علیه ایران و انفعال دستگاه دیپلماسی ایران، گفت: یک فاکتور تعیین‌کننده در سیاست فرانسه که در قبال کشورمان دارد اسرائیل است و مواضع خصمانه‌ای که فرانسه می‌گیرد مبتنی بر این سیاست است.

وی افزود: همانطور که می‌دانیم فرانسه در روند مذاکرات هسته‌ای سنگ اندازی‌های فراوانی انجام داد، این کشور سال‌هاست که یک پناهگاه امن برای منافقین شده و این تنها گوشه کوچکی از دشمنی‌های فرانسه است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: متاسفانه ما بعد از برجام نه تنها مواضع محکمی علیه این کشور در قبال سیاست‌های خصمانه‌اش از سوی دستگاه دیپلماسی ندیدیم بلکه دولت قراردادی را منعقد کرد که بیشتر به بده و بستان سیاسی شبیه است تا یک قرارداد اقتصادی.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: فرانسه در جریان مذاکرات هسته‌ای در راستای مقاصد اقتصادی خود نقش پلیس بد را بازی کرده تا بخش‌هایی از اقتصاد کشورش را که همانند بسیاری از کشورهای جهان دست‌خوش رکود شده است، جان تازه‌ای ببخشد.

وی افزود: برخلاف اظهار نظر رئیس جمهور که گفت قرارداد با فرانسه زمینه اشتغال برای جوانان بیکار کشور می‌شود، اشتغالی در کشور ایجاد نکرد و تنها به سود منافع فرانسه بود.

نادری تاکید کرد: از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی که متولی دیپلماسی کشور است، انتظار می‌رود واکنشی قاطع به اقدام فرانسه نشان دهد. همچنین امیدواریم به سفیر فرانسه یک تذکر جدی داده شود. مسلما دیپلماسی لبخند در مقابل غرب و امریکا عزت ملی را لگد مال می‌کند و دولت رضایت کدخدا و غرب را فدای منافع ملی نکند.