به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بنی گانتس، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) در مصاحبه با رادیو رژیم صهیونیستی اظهار کرد: اسرائیل به دلیل تحولات منطقه از چند دهه گذشته برای نخستین بار با رخداد جدیدی روبروست و به همین دلیل ناچار است که پا به جنگی چندین جانبه بگذارد.

بنی گانتس اعلام کرد که نیروهایی اسرائیلی برای احتمال وقوع جنگ با سوریه در هر لحظه ای آماده هستند، اما وقوع این جنگ در آینده نزدیک بعید است.

وی در ادامه تهدید کرد: نقض معاهده آتش بس با نوار غزه به وقوع عملیات نظامی جدیدی علیه نوار غزه می انجامد که به مراتب از عملیات" ستون ابر" گسترده تر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: مصر طی هفته های اخیر دست به تلاش های مثبتی برای بازگرداندن ثبات در منطقه زد، اما مسئولیت این اقدام در نهایت بر دوش رهبران حماس قرار دارد.

گانتس وقوع انتفاضه سوم را در کرانه باختری بعید دانسته، اما پیش بینی کرد که چالش هایی که رژیم صهیونیستی در آینده با آن مواجه می شود، با چالش های گذشته تفات داشته باشد.

وی نسبت به آنکه رهبران شهرک نشین ها تلافی جویی از فلسطینی ها را محکوم کنند، اظهار امیدواری کرده و گفت: این اقدامات وجهه اسرائیل و خود شهرک نشین ها را خدشه دار می کند.