ابراهیم آقامحمدی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: انگلیس در اتحادیه اروپا یک عضو موثر بود و دلیلش هم وجود ثروت و اسلحه و قدرت این کشور بود و از طرفی دیگر می شود گفت که یک نماینده ای از طرف امریکا در اتحادیه اروپا محسوب می شد. مردم انگلستان بعد از چندین بار که این خواسته را مطرح کردند سرانجام رای به جدایی کشورشان از اتحاذیه اروپا دادند که این یک ضربه سنگینی بود برای اتحادیه اروپا و کشور امریکا.

آقا محمدی اظهار داشت: در حقیقت خروج انگلستان به شکل یک زلزله بود که ستون های اتحادیه اروپا را به لرزه در اورده و علاوه بر اینکه یک ضربه کاری به سیاست های اروپا و سیاست های امریکایی ها بود، منجر شده اینده نامعلومی در انتظار این اتحادیه باشد.

نماینده مجلس نهم عنوان کرد: این یک خشت بزرگ و مهمی بود که از این بنا خارج شد و قطع به بقین سایر دیوار های این بنا نیز اسیب های جدی دیده است و حتما در اینده ما شاهد خروج اعضای دیگر این اتحادیه خواهیم بود. اگرچه امریکا تلاش خواهد کرد به نحوی و توسط کشور های دیگر بتواند اتحادیه اروپا را سراپا نگه دارد و نگذارد که این اتحادیه به این مهمی از هم بپاشد چرا که در حال حاضر اتحادیه به سمت کم اهمیت شدن و بی تاثیر شدن، حرکت می کند.

وی در خصوص اینکه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به نفع جمهوری اسلامی در روابط بین الملل است یا خیر گفت: این خروج قطعا به نفع جمهوری اسلامی ایران است. انگلستان یکی از دشمنان کینه توز قدیمی برای دین اسلام و به خصوص برای ایران و مخصوصا ایران بعد از انقلاب است.بحث مرجعیت شیعه در سرنوشت کشورمان تاثیر داشته و انگلستان روحانیت را نماد ترویج دین داری می داند و کینه عمیق و خبیسانه نسبت به مسلمانان و روحانیت داشته و دارد.

وی در پایان افزود: کشوری با موقعیت انگلستان در اتحادیه اروپا که بتواند ابزار امریکا در این اتحادیه باشد و بتواند کینه توزی های امریکا در قبال ایران را در این اتحادیه به پیش ببرد و بتواند سناریو علیه ایران درمقابل کشور های اروپایی بنویسد دیگر وجود ندارد و این خروج انگلستان از اتحادیه حتما به نفع کشورهای اسلامی و به خصوص به نفع کشورمان است