به گزارش پارس به نقل ازفارس، « باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا می گوید دستگاه های اطلاعاتی این کشور هنوز نمی دانند چه فرد یا گروهی انفجارهای مرگبار شهر « بوستون» را انجام داده اند. با این حال اوباما به آمریکایی ها وعده داد مسئولان این انفجارها را شناسایی کند.

ساعتی قبل دو انفجار شهر بوستون آمریکا را به لرزه درآورد. این انفجارها در جریان مسابقه دو ماراتنی رخ داد که چند هزار شرکت کننده داشت. بر اثر این انفجارها حداقل ۲ نفر کشته و بیش از ۱۰ نفر نیز زخمی شدند.

اوباما در نشست خبری که در مورد این انفجارها ترتیب داد، گفت سرتاسر آمریکا در وضعیت آماده باش قرار می گیرد تا مشخص شود چه فرد یا گروهی مسئول این انفجارها بوده است.

رئیس « اف بی آی» ، سران کنگره از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه و فرماندار « ماساچوست» از جمله مقاماتی هستند که رئیس جمهور آمریکا با آن ها در تماس بوده است.

وی وعده داد تحقیقات در مورد انفجارهای بوستون « سریع و حرفه ای» انجام شود. اوباما افزود که هنوز مشخص نیست چه کسی و با چه انگیزه ای دست به این حملات زده است.

رئیس جمهور آمریکا از مردم این کشور خواست تا جمع آوری اطلاعات بیشتر در این مورد، صبر کنند و از نتیجه گیری و قضاوت زودهنگام در این مورد خودداری کنند. وی گفت افرادی که در این انفجار دست داشته اند، نهایتا شناسایی و محاکمه می شوند.

اما نکته ای که رسانه های آمریکایی هم به آن اشاره کردند، عدم استفاده اوباما از لفظ « تروریستی» برای این انفجارها بود. هرچند که اف بی آی رسما این انفجارها را حملات تروریستی اعلام کرده است.