به گزارش پارس ، رضا طلایی نیک در گفتگو با مهر در خصوص تعدد کاندیداهای اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اظهار داشت: اصولگرایان براساس بررسی های میدانی شانس پیروزی در انتخابات را دارند و نسبت اقبال مردم به اصولگرایان بیش از دو برابر اقبال به اصلاح طلبان است.

وی با بیان اینکه تعدد نامزدها و برخی ماجراجویی های انحرافی، از چالش های اصولگرایان برای استفاده از فضای مساعد پیروزی است، گفت: از تعدد نامزدها بوی تکلیف گرایی به مشام نمی رسد. در ورود برخی از نامزدها شاید انگیزه هایی غیر از تکلیف گرایی دیده می شود.

کارشناس امور راهبردی خاطرنشان کرد: مطمئن ترین مبنا برای پیروزی اصولگرایان اعتنا به ائتلاف ها به شرط منتهی شدن به منتخب نهایی هر ائتلاف است.

وی افزود: ائتلاف های شکل گرفته در اصولگرایان اگر منتهی به منتخب هر ائتلاف شود امید و اتکا مردم به اصولگرایان مضاعف می شود. ائتلاف در وضعیت کنونی مبنای مطمئن و امید بخش برای اتکای مردم به اصولگرایان است.

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: کمرنگ شدن مرجعیت احزاب و تشکل های سیاسی برای انتخابات از پدیده های تلخ و واقعیتی انکارناپذیر است. احزاب و تشکل های سیاسی به دلایل گوناگون درونی و بیرونی به حاشیه رفته اند. شخص محوری در انتخابات، بدون کار جمعی و برنامه محوری منجر به دولت کارآمد نخواهد شد.

طلایی نیک گفت: دولت یازدهم باید در ولایت مداری، ارزش گرایی، کارآمدی و مردمی بودن از دولت های قبل برتر باشد چون اقتضائات داخلی و خارجی کشور ضرورت دولتی کارآمدتر و مردمی و ارزش گرا و ولایتمدار واقعی را طلب می کند.

وی خاطرنشان کرد: برای کارآمدی دولت یازدهم به جای شخص محوری باید جمع گرایی با اتکا به برنامه کارآمد با فرایند ائتلاف در بین نامزدهای اصلح تقویت شود.

این کارشناس امور راهبردی تصریح کرد: ائتلاف های شکل گرفته اولیه بین اصولگرایان نقطه امیدبخشی و موفقیت در انتخابات است.