پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- مدتی هست که ماجرای فیش ها و حقوق های نجومی برخی مدیران رسانه ای شده و مورد توجه مردم و کاربران شبکه های مختلف مجازی قرار گرفته است. در این مدت چالش هایی در این خصوص در شبکه های اجتماعی ایجاد شده و مردم با نوشته های مختلف به این مساله واکنش نشان داده و می دهند. 

در این میان واکنش رسانه های اصلاح طلب به موضوع افشای فیش های حقوقی مدیران جالب است. اصلاح طلبان که روزی در شعارهایشان، دانستن را حق مردم می دانستند، حالا از افشای حقوق های چند ده میلیونی مدیران برآشفته شده و آنرا تلاش اصولگرایان برای زمین زدن دولت روحانی می دانند! برخی از آنها هم مطابق معمول این دو سه سال اخیر که هر مشکل و معضلی را بی درنگ به محمود احمدی نژاد ربط می دادند، این بار نیز این حقوق های نجومی را به دولت او مرتبط ساختند! 

حال سوال این است که مگر می شود بعد از گذشت سه سال از دولت آقای روحانی و به قدرت رسیدن ایشان، باز هم همه چیز را به دولت قبلی ربط داد؟ این داستان تا کجا قرار است ادامه پیدا کند؟ شاید بتوان هر مساله دیگری را -از قبیل مسکن مهر و سهام عدالت و تحریم ها و وضعیت اقتصادی و رکود و تعطیلی صنایع و کارخانجات و ...- به دولت قبلی مرتبط کرد (که همان ها هم به همین سادگی نیست) اما آیا فیش های حقوقی مدیران نیز همچون رکود اقتصادی است که به کار زیربنایی و گذشت زمان احتیاج داشته باشد؟ 

بر فرض که ادعای اصلاح طلبان درست باشد و باعث و بانی این حقوق های نجومی هم محمود احمدی نژاد باشد، سوال این است که دولت روحانی چرا بعد از گذشت سه سال هیچ کاری برای اصلاح آن انجام نداد و در برابر آن سکوت کرد؟ اگر دولت روحانی بعد از سه سال نتواند تغییراتی را در این گونه مسائل ایجاد کند، پس اساسا به چه علت سه سال پیش با کلی شعار و برنامه در انتخابات شرکت کرد؟! 

اگر دائما در هر مساله ای، با فرافکنی و فرار به جلو، مسئولیت همه چیز را متوجه دولت قبلی بدانیم، پس نقش و جایگاه و وظیفه خودمان این وسط کجاست؟ اصلاح طلبان و حامیان دولت به گونه ای ساده و کودکانه، همه مشکلات را به دولت قبلی منتسب می کنند که گویی همچنان محمود احمدی نژاد رییس جمهور مملکت است! پس آیا در این صورت بهتر نیست رسما و عملا قدرت را هم به او بسپارند تا ما یقه او را بخاطر این مشکلات بگیریم؟!