به گزارش پارس به نقل از ایسنا، امیر دریادار دوم حسین آزاد در نشستی خبری که به مناسبت روز ارتش برگزار شد، با اشاره به نقش ارتش در نهادینه شدن و استقرار نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: بدنه ارتش قبل از انقلاب هیچگاه از نقش مسجد و تبعیت از رهبری دینی غافل نبود و پس از پیروزی انقلاب ارتشیان با فراخوان حضرت امام خمینی (ره) به مردم پیوستند و حضرت امام ۲۹ فروردین را روز ارتش اعلام کردند.

وی با اشاره به مقابله ارتش با گروهک های ضد انقلاب اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب ارتش به مبارزه جدی با گروهک های ضدانقلاب پرداخت و با تقدیم بیش از هزار شهید در این دوره نقش غیر قابل انکاری در استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران از خود بر جای گذاشت.

دریادار آزاد در ادامه به نقش ارتش در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد: در این دوران نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم ۴۸ هزار شهید حضور بسیار موثر در دفاع از مرزهای کشور داشت و بر خلاف برآوردهای دشمنان مبنی بر بی نظمی در ارتش ایران موفق به شکست دشمن در دوران دفاع مقدس شد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش با اشاره به بومی سازی حلقه های دفاعی کشور تصریح کرد: امروز با حضور ارتش در تمام صحنه ها، تمام حلقه های دفاعی کشور بومی سازی شده اند به گونه ای که دیگر ارتش ایران نیازی به کشورهای خارجی ندارد و اقتدار ارتش نیز در اوج قرار دارد.

وی اضافه کرد: عامل برتری ارتش در صحنه های مختلف، معنویت، تفکر دینی و فرهنگ عاشورایی موجود در ارتش بوده و امروز دیگر ارتش از مرحله شعار عبور کرده و به مرحله عمل رسیده است.

دریادار آزاد در ادامه به برنامه های روز ارتش در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: این برنامه ها با گلباران مزار شهید آغاز شد و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و برگزاری مسابقات برای کارکنان نیروی دریای ادامه خواهد داشت.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش افزود: برگزاری رژه زمینی و دریایی، ازجمله دیگر برنامه های روز ارتش در استان هرمزگان است.

وی با اشاره به دلاورمردی های این نیرو در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: نیروی دریایی تنها نیرویی بود که در دوران جنگ به طور مستمر با آمریکا جنگید و به همین منظور فردا برای گرامیداشت یاد و خاطره ناوشکن سهند و سبلان و ناو موشک انداز جوشن، خلیج فارس گلباران خواهد شد.

این مقام مسئول در نیروی دریایی ارتش با اشاره به مامویت بیست و پنجمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش افزود: این ناو گروه متشکل از ناو لجستیک لارک و ناوشکن موشک انداز البرز به منظور تامین امنیت خطوط کشتی رانی در آبهای آزاد و با پیام صلح در منطقه به ماموریت خود ادامه خواهد داد.

وی درباره مامویت ویژه مانند ناوگروه های دیگر و ورود به آبهای دور خاطرنشان کرد: تاکنون چنین مامویتی برای این ناو گروه تعریف نشده و ناو گروه بیست و پنجم مطابق برنامه خود بیش خواهد رفت.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش همچنین از اسکورت بیش از ۱۵۰۰ کشتی تجاری و نفتکش توسط ناوگروه های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سه سال اخیر خبر داد.

وی همچنین با اشاره به زمان الحاق ناوشکن جدید این نیرو با عنوان" شهید بایندر" اظهار کرد: این ناوشکن در آینده نزدیک به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران الحاق خواهد شد.