به گزارش پارس به نقل از فارس، محسن رضایی دقایقی پیش در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی که در محل دانشکده فنی، مهندسی دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد با بیان اینکه با ساختار فعلی در کشور کاری نمی توان انجام داد، اظهار کرد: اقتصادی که ما برای کشور در نظر گرفتیم یک اقتصاد مردمی است که از خانواده ها و شهر ها شروع می کنیم، بنده تلاش می کنم کسب و کار خانگی را راه بیندازم.

وی با اشاره به موضع خود نسبت به حوادث سال ۸۸ گفت: بنده در آن زمان سکوت نکردم بلکه مسیر قانونی را پیش گرفتم و به شورای نگهبان اعتراض کردم؛ از طرفی به هواداران خود گفتم که وارد خیابان ها نشوند چرا که معتقد به پیگیری قانونی بودم لذا دیدید که حتی پس از اعلام نظر از سوی شورای نگهبان در مراسم تنفیذ رئیس جمهور نیز حضور پیدا کردم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سئوالی در مورد قتل مشکوک پسرش خاطرنشان کرد: وقتی وی در دوبی بود این قتل مشکوک رخ داد و هنوز هم تحقیقات در مورد قتل مشکوک پسرم ادامه دارد.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد بدون نفت، اذعان داشت: ۲۰ سال است که تمام دولت ها در تلاش بوده اند اقتصاد بدون نقص را اجرا کنند ولی به قدری نفت به اقتصاد گره خورده بود که نتوانستم و خوب امروز آمریکا این مشکل را حل کرده چرا که دیگر نفتی به فروش نمی رسد بنابر این باید به این بیاندیشیم که بدون نفت امروز چگونه تولید ثروت کنیم.

رضایی با بیان اینکه تمامی دولت های پس از انقلاب خرج کننده و مصرف کننده ثروت بوده اند نه تولید کننده ثروت، تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که در دولت یازدهم تولید ثروت کنیم، به عنوان مثال در این راستا اعلام کردم که یارانه سبز می دهم.

وی تصریح کرد: بنده صنعت هدفمند را پی گیری می کنم به این معنا که باید صنعت با محوریت چند حوزه نفت، معدن، کشاورزی، آی تی و توریست باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز ارزش پول ملی ایران را دلارهای نفتی تعیین می کند، افزود: متأسفانه ارزش پول ملی ایران کاهش یافته به گونه ای که ۴۵ هزار تومان یارانه امروز به اندازه ۱۵ هزار تومان فروردین ماه سال گذشته ارزش دارد، پس ارزش ریالی کشور از دست رفته است.

وی خاطرنشان کرد: بنده قطعاً در صورت رای آوردن در دولت یازدهم ریال ایران را به صادرات غیرنفتی و تولید گره خواهم زد و این مشکل ان شا ءالله با نوسازی و عدم وابستگی به دلارهای نفتی خرج می شود.

رضایی ادامه داد: از طرفی فروش نفت امروز نصف شده و بخشی از ذخایر ارزی کشور را دولت صرف واردات کرده است، همچنین تورم داخلی در اثر یارانه ها و چاپ پول نیز سبب کاهش ارزش ریال در برابر دلار شده است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در خاتمه اذعان داشت: اگر یک روز حماسه ها از لوله های تفنگ بیرون می آمد امروز حماسه از نوک قلمها و تراوشات فکری جوانان بیرون خواهد آمد.