به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، دادگاه جنایی جنوب قاهره امروز در آکادمی پلیس تشکیل جلسه داد تا به درخواست آزادی مبارک که به اتهام قتل انقلابیون در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه در زندان بسر می برد، رسیدگی نماید.

جلسه دادگاه به ریاست مستشار قضایی « محمد رضا شوکت» و عضویت « حسین قندیل» ، « احمد ابوالفتوح» و حضور « محمود الحفناوی» وکیل اول و نماینده دادستانی کل تشکیل شد.

در ابتدا دادگاه از حضور مبارک در داخل قفس اطمینان حاصل کرد و به اظهارات « فرید الدیب» وکیل مبارک گوش فرا داد و وی تاکید کرد که مدت حبس موقت مبارک به اتمام رسیده است.

بر اساس این گزارش نماینده دادستانی نیز تاکید کرد که دادگاه، قانون را درباره مبارک اجرا نماید و دادگاه نیز اشاره کرد که مبارک حبس موقت را بر اساس قانون سپری کرده و دلیلی برای حبس وی وجود ندارد.

الدیب نیز تصریح کرد که حبس موقت موکلش از ۱۲ آوریل ۲۰۱۱ آغاز شد و با گذشت ۲ سال حبس موقت که در مورد جرم هایی که مجازات آنها اعدام است، اعمال می شود اکنون دیگر دلیلی برای ادامه حبس مبارک وجود ندارد.

قرار بود روز شنبه جلسه محاکمه مجدد مبارک برگزار شود و طی آن دادستانی ادله جدیدی مبنی بر دست داشتن مبارک در قتل انقلابیون ارائه نماید اما قاضی دادگاه از برگزاری جلسه انصراف داد.