به گزارش پارس ، به نقل ازمهر، عبدالناصر فروانه رئیس بخش آمار وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین در گزارشی که امروز منتشر شد اعلام کرد: نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی از اوایل سال جاری میلادی تاکنون هزار و ۷۰ شهروند فلسطینی را بازداشت کرده است که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۲ به میزان ۸.۴ درصد افزایش یافته است.

در این گزارش که به مناسبت روز اسیر مصادف با چهارشنبه صادر شده آمده است: از سال ۱۹۶۷ تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی توسط نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیست بازداشت شده اند که این تعداد حدود ۲۰ درصد از جمعیت فلسطینی های مقیم اراضی اشغالی فلسطین را تشکیل می دهند.

فروانه در ادامه این گزارش افزود: از آغاز انتفاضه الاقصی در سپتامبر ۲۰۰۰ نیز ۷۸ هزار نفر از جمله ۹۵۰ زن و بیش از ۹ هزار کودک و نیز بیش از ۵۰ نماینده و وزیر فلسطینی بازداشت شده اند. در میان این اسرا صدها تن از رهبران سیاسی و شخصیت های دانشگاهی و روزنامه نگار وجود داشته اند.

طبق این گزارش، ۱۰۵ اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی از پیش از امضای توافقنامه اوسلو تاکنون در اسارت بسر می برند و ۷۷ اسیر نیز بیش از ۲۰ سال است که در بازداشت بسر می برند. " کریم یونس" از ساکنان اراضی اشغالی ۱۹۴۸ نیز قدیمی ترین اسیر فلسطینی است که از سال ۱۹۸۳ تاکنون در زندان های رژیم صهیونیستی بسر می برد.

در بخش دیگر این گزارش گفته شده است: هزار و ۲۰۰ تن از اسرای فلسطینی از بیماری های مختلف رنج می برند که ۱۷۰ مورد از این افراد به درمان های ضروری و فوری نیاز دارند. همچنین از سال ۱۹۶۷ تاکنون ۲۰۴ اسیر فلسطینی به دلیل شکنجه، اهمال در درمان و قتل عمد پس از بازداشت به شهادت رسیده اند.