به گزارش پارس ، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: همه کسانی که به نظام علاقه مند هستند و قانون اساسی را قبول دارند برای این که مردم را پای صندوق های رای بکشانند باید در انتخابات حضور پیدا کنند و خودشان را در معرض آرای مردم قرار دهند.

سید علی طاهری در گفت وگو با ایسنا با بیان این که مهم ترین نشانه یک نظام مردم سالاری، حضور مردم در پای صندوق های رای است، خاطرنشان کرد: کسانی که نسبت به نظام، اعتماد عملی و التزام عملی ندارند، نه می توانند در انتخابات شرکت کنند و نه قانون اساسی ما اجازه می دهد کسی که قانون اساسی را قبول ندارد و به آن التزام ندارد در انتخابات حضور پیدا کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: نشانه علاقه مندی کسانی که خود را به قانون ملتزم می دانند و در عمل التزام خود را اثبات کرده اند حضور گسترده در صحنه است که یکی از مهم ترین جلوه هایش انتخابات است تا جایی که ما مطلع هستیم، همه کسانی که به قانون اساسی التزام دارند، رایزنی ها را شروع کرده اند، برخی افراد هم اعلام نامزدی کرده اند؛ البته این فضا تا پایان ثبت نام برای کسانی که هنوز نامزدی معرفی نکرده اند باز است.

او سپس درباره ی فتنه ۸۸ و حضور فتنه گران در انتخابات هم تصریح کرد: فتنه ۸۸ یک براندازی بود که دشمنان قسم خورده نظام با همکاری گروه های داخلی به راه انداختند، بنابراین اگر حتی در بحبوحه فتنه هم این افراد متوجه نشده باشند که در براندازی با دشمنان قسم خورده نظام همکاری می کنند، باید بعد از آن این عمل را تقبیح می کردند.

وی افزود: بعد از ۹ دی و حضور گسترده قریب به اتفاق مردم در محکوم نمودن جریان فتنه، آنهایی که دلبسته ی نظام هستند باید خودشان را جدا می کردند ولی می بینم کسانی که مستقیم یا غیرمستقیم در فتنه ۸۸ دخیل بوده اند تا به حال اظهار پشیمانی نکرده اند.

طاهری تاکید کرد: کسی که روزی برای براندازی نظام با دشمن همکاری کرده، امروز چگونه می تواند خودش را دلسوز نظام نشان دهد و در صحنه انتخاب حضور داشته باشد. بنابراین شرط حضور کسانی که در جریان فتنه ۸۸ گرفتار بودند، این است که توبه کنند؛ البته الان که سه سال گذشته، اگر بگویند توبه کرده اند خیلی دیر است، اما به هر حال آنهایی که نقش اصلی نداشته اند اگر اظهار ندامت کنند شاید راهی برای شرکت در انتخابات داشته باشند.