پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به غارت اموال ایران این‌بار توسط دولت کانادا، اظهار داشت: ضعف دیپلماسی و عدم نگاه جامع به دیپلماسی باعث شده عملاً وزارت خارجه به بعضی از اظهارات بی‌پایه و اساس و بدون پشتوانه آمریکایی‌ها و غربی‌ها دل خوش کنند.

وی افزود: دلخوشی وزارت امور خارجه به اظهارات بدون پشتوانه آمریکایی‌ها سبب شده تا اقدامات عملی آنها در جهت تضعیف اقتدار و تحقیر ملت ایران، آن‌گونه که باید پاسخ داده نشود.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی به غارت 2 میلیارد دلاری اموال ایران توسط آمریکا که خردادماه سال جاری اتفاق افتاد، تصریح کرد: متأسفانه شاهد تضییع حقوق ملت ایران توسط آمریکایی‌ها با یک سری اقدامات غیرقانونی و از موضع مقتدرانه و تحقیرآمیز هستیم.

سروری ادامه داد: دولت به جای اینکه تمرکز خود را برای مبارزه با این اقدامات غیرقانونی آمریکا معطوف کند، با فرافکنی ضعف دیپلماسی را لاپوشانی می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر دیر بجنبیم کشورهای دیگر نیز به بهانه‌های واهی دست به غارت اموال ایران می‌زنند، گفت: امروز کشوری چون کانادا که محلی از اعراب ندارد و هنوز زیر یوغ انگلیس به‌سر می‌برد، با اقدامی کاملاً تحقیرآمیز اموال ایران را غارت می‌کند و ما باز شاهد اقدام مؤثر از سوی دستگاه دیپلماسی کشورمان نیستیم.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: ادامه این روند می‌تواند آثار بدی را در دنیا و در رابطه با خنثی‌بودن دیپلماسی کشور در جهت تضییع حقوق ملت ایران داشته باشد.

سروری با تأکید بر اینکه وزارت خارجه و دولت سر خود را از لاک برجام بیرون بیاورند، گفت: شوخی شوخی با بهانه‌های واهی همه دارایی‌های ما را چپاول می‌کنند، بنابراین دستگاه دیپلماسی از حالت ذوق‌زدگی‌های توخالی بیرون آمده و واقعیت‌های عرصه و صحنه را ببیند و با آرایش صحیح و مقتدرانه در جهت احقاق حقوق ملت ایران و عزت ایران گام بردارد.