به گزارش پارس به نقل از ایسنا، یحیی آل اسحاق در نشستی خبری که در محل دفتر حزب موتلفه در مشهد برگزار شد، با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) با اشاره به نظام بانکی در کشور به عنوان جدی ترین بحث اقتصادی، اظهار کرد: اگر رییس جمهور شوم نظام بانکی کشور را متحول خواهم کرد.

وی افزود: متاسفانه نظام اقتصادی ما بانک محور است، سهام داران بانکی بیشترین سود را در اقتصاد می برند بسیاری از بانک های خصوصی دارای حیات خلوت ها و شرکت هایی می باشند که این سرمایه عظیم در بانک ها باید به سمت جریان تولید کشور به کار گرفته شود.

آل اسحاق در ادامه با بیان این که ائتلاف ضرورت حتمی است، اظهارداشت: با حساب دو دو تا چهار تا هم اگر ائتلاف نمی کردیم و ما هر کدام به صورت جداگانه به عرصه انتخابات می آمدیم به نتیجه مطلوبی نمی رسیدیم.

عضو ائتلاف پنج گانه اصول گرایان گفت: هیچ گاه به بن بست نخواهیم رسید و بر اساس مکانیزم هایی که بین خود تعریف کردیم یک کاندیدا را معرفی می کنیم، در غیر این صورت جامعتین فصل الخطاب این تصمیم خواهند بود.

آل اسحاق همچنین خطاب به ائتلاف ۱+۲ اظهار کرد: ما آماده ائتلاف با۱+۲ هستیم و بارها نیز اعلام کردیم و باید قبل از ثبت نام به نظر واحد برسیم.

وی افزود: وقتی نقطه مشترکی همچون مقام معظم رهبری میان ما وجود دارد، هیچ کس نمی تواند یک قدم جلوتر و یا حتی یک قدم عقب تر از رهبری گام بردارد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که آیا شما برای بازار گرمی آمدید یا عزم جدی برای شرکت در انتخابات دارید، اظهار کرد: هیچ کسری در خودم نسبت به دیگر نامزدها نمی بینم، بلکه تجربه ای که در اقتصاد دارم جزء امتیازات من به شمار می رود.

این فعال سیاسی اصول گرا گفت: برخی که در نظر سنجی ها فکر می کنند موفق تر هستند به خاطر امکاناتی است که در اختیار دارند.

آل اسحاق با بیان این که نقاط ضعف دولت کنونی باید مشخص شود تا دولت آینده بداند که تمرکز خود را بر روی کدام سیاست قرار دهد، افزود: متاسفانه از امکانات و فرصت ها آن طور که باید استفاد نشد.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری محوریت فضای تعاملی به جای فضای تعارضی در روابط با قوای دیگر و با مردم را یکی از مشخصه های دولت خود دانست و اعلام کرد: اشراف مسایل سیاسی بر همه حوزه های زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی امری اشتباه در سیاست است.

وی رویکرد دولت کنونی در سیاست خارجی و حضورش در مجامع بین المللی را مقتدرانه ارزیابی و خاطر نشان کرد: برخی تدابیر هزینه هایی را بر گردن نظام تحمیل کرد که باز پرداختش سنگین شد.

آل اسحاق موضوع انرژی هسته ای را جزء مسایلی دانست که دنیا در رابطه با آن بهانه گیری می کند و اظهار کرد: در دولتم از این حق کوتاه نمی آیم و نظام استکبار هم نمی تواند با صادر کردن یک قطعنامه علیه ما مانند صدور قطعنامه علیه قذافی کمر به نابودی نظام ما ببندد.

وی درباره مذاکره با امریکا تصریح کرد: در این رابطه موضع مقام معظم رهبری اصل قرار می گیرد که بر مبنای آن هر گاه از دشمنی با ملت ایران دست بردارند، ما آماده مذاکره هستیم و در رابطه با مجامع بین المللی استفاده از هر ادبیاتی به نفع ملت ما نخواهد بود.

این فعال سیاسی اصول گرا خاطر نشان کرد: مصلحت و چشم انداز ما روشن می سازد که باید با دنیا تعاملی منطقی داشته باشیم و تعامل به جای تخاصم مبنا قرار دهیم.

آل اسحاق با بیان این که هیچ حامی مالی ندارم، افزود: ائتلاف پیشنهاد کاندیداتوری من را داد و اکنون هم ائتلاف هزینه ما را تامین می کند و هزینه هایمان نیز به طور مشترک با اعضای ۱+۵ نیست.

وی در پاسخ به این سوال که تیم اجرایی شما را چه کسانی تشکیل خواهد داد عنوان کرد: اکنون در زمینه انتخاب تیمی کارآمد هیچ مشکلی نداریم، انتخاب رییس بانک مرکزی برای من مهمتر از معاون اول است.

آل اسحاق تاکید کرد: از اشخاص همچون آقای فتاح استفاده خواهم کرد در انتخاب کابینه نباید همچون مداد رنگی عمل کنیم و هر طیفی را در تیم خود جای دهیم.

وی در خصوص نحوه برخورد با مفاسد اقتصادی نیز، برخورد ریشه ای و نه صرفا سیاسی را راه گشا دانست و افزود: به جای برخورد با رانت خوار باید با رانت ساز مفسده مقابله شود.