به گزارش پارس ، عباسعلی کدخدایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها در شورای نگهبان، گفت: این شورا دو ایراد به این طرح وارد کرد.

وی ایراد نخست را، ابهام در عدم تفکیک شهرستان ری از تهران عنوان کرد و یادآور شد: قرار است مجلس در این رابطه رفع ابهام کند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: آن بخش از طرح به دلیل این که مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا منطبق با موازین شرع نبود و در آن دادگستری به عنوان مرجع رسیدگی به مصوبات شوراها حفظ شده بود مورد ایراد قرار گرفت.

کدخدایی در تذکری به برخی از دستگاه ها و رسانه هایی که از امکانات دولتی استفاده می کنند، گفت: برخی از این سازمان ها و رسانه ها اقدام به تبلیغات برای نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری می کنند که این امر قطعا در بررسی صلاحیت ها مد نظر قرار می گیرد.

وی یادآور شد: اخیرا شاهد هستیم برخی از رسانه هایی که از اموال دولتی یا عمومی استفاده می کنند و همچنین برخی دستگاه ها و سازمان ها این امکانات را در اختیار کاندیداهای احتمالی قرار می دهند و اقدام به تبلیغات می کنند که این کار مغایر ماده ۶۸ قانون انتخابات است و ما اینگونه اقدامات را در بررسی صلاحیت ها مورد توجه قرار می دهیم.