به گزارش پارس به نقل از کیهان، حدود یک سال پیش وزارت خارجه آمریکا، نام این سازمان را که ۱۲ هزار شهروند ایرانی را به شهادت رسانده از فهرست گروه های تروریستی حذف کرد و اکنون یک سال بعد این گروه در مراسمی که شماری از مقامات سابق آمریکا حضور داشتند، دفتر گروه موسوم به « شورای مقاومت» را در واشنگتن راه اندازی کرده است. از جمله شرکت کنندگان این برنامه ژنرال جیمز جونز مشاور پیشین امنیت ملی باراک اوباما، جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، پی. جی. کراولی، معاون سابق وزیر خارجه، پاتریک کندی، نماینده سابق کنگره و جان سانو، قائم مقام سابق بخش عملیات سری سازمان سیا بودند.
در گذشته، مقام های ایالات آمریکایی وجوه زیادی را در قبال سخنرانی در برنامه های این سازمان تروریستی و لابی گری برای این گروه در وزارت خارجه آمریکا دریافت کرده اند.
سونا صمصامی از اعضای گروهک منافقین در جریان راه اندازی دفتر این سازمان در واشنگتن عباراتی را به کار برد که شرمندگی آن برای « سازمان مجاهدین خلق» خواهد ماند. او گفته است: « اکنون که وزارت خارجه ایالات متحده نام سازمان مجاهدین را از فهرست سازمان های تروریستی حذف کرده، مانع اصلی بر سر راه براندازی جمهوری اسلامی از میان برداشته شده است» .
این ادعا البته دروغ است و سازمان سالهاست در حوزه عملیات تروریستی، دروغ پردازی و اتهام پراکنی نیابتی علیه برنامه هسته ای ایران و نقش آفرینی در پروژه های ایجاد اغتشاش نظیر فتنه سبز، در خدمت سازمان سیا قرار دارد اما ادای عبارات مذکور در حالی است که زمانی « سازمان مجاهدین خلق» مدعی مبارزه انحصاری با امپریالیسم آمریکا را داشت.
رسوایی متقابل برای دولت باراک اوباما که از ادعای دوستی با ملت ایران به حمایت از قاتلان ۱۲ هزار شهروند ایرانی رسیده و این امر در عین حال که میزان ریاکاری مقامات آمریکایی را نشان می دهد، تهی دستی مطلق آنها در مقابل ملت ایران را نشان می دهد؛ چه اینکه در ادبیات سیاسی تحلیل گران مختلف، از سازمان منافقین به عنوان گروهی مضمحل شده، بی سود و پرهزینه یاد می شود.
این حقیقت به اندازه ای روشن است که وبسایت آمریکایی رادیو فردا در گزارشی نوشت: برخی مقامات آمریکایی اعلام کرده اند سازمان مجاهدین خلق را یک گروه اپوزیسیون ریشه دار نمی دانند و باور ندارند که این سازمان توانایی بسط ارزش های دموکراتیک در ایران را دارا باشد. بسیاری از ایرانیان به دلیل سابقه سازمان در جریان جنگ ایران و عراق و جانبداری این گروه از صدام حاکم وقت عراق، با دیدی منفی به این مجموعه نگاه می کنند.
با این اوصاف به نظر می رسد اگر جمهوری اسلامی ده ها میلیون دلار هزینه می کرد تا ماهیت آلوده به جنایت و خباثت و ریاکاری دولت باراک اوباما و دروغ بودن ادعای مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق بشر را نشان دهد، به اندازه وزارت خارجه هیلاری کلینتون و جان کری و ژنرال جیمز جونز نمی توانست در اثبات این حقیقت موفق باشد. بنابراین به طور خاص باید از وزارت خارجه آمریکا و نابغه های! آن تشکر کرد. اکنون می توان به گوشه ای از حقیقت نهفته در کلام امام سجاد علیه السلام پی برد که فرمود « الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء» .