اواخر سال گذشته اکانت رسمی هاشمی از کارشناس فضای مجازی بی‌بی‌سی برای تایید اعتبار شدن راهنمایی خواست. حال پس از گذشت چند ماه این اتفاق افتاد تا اکبر پور بنویسد:‌ «شواهد و بررسی های صورت گرفته ما نشان می‌دهد که اکانت توییتری هاشمی به طور صددرصد متعلق به خود او یا دفتر اوست»

این همان حساب توئیتری است که روزهای اول فروردین ماه امسال در فضای مجازی و سیاسی جنجال به‌پا کرد. تا سایت‌های اعتدالی انتساب آن را به دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تکذیب کنند.

۴ فروردین ماه حساب کاربری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در توئیترپس از جنجال‌های رسانه‌های غربی در خصوص رزمایش موشکی ایران نوشت:‌«دنیای فردا، دنیای گفتمان هاست نه دنیای موشک‌ها ...» این سخنان موجب جنجال و اعتراض در فضای مجازی و میان سیاست‌مداران شد.

توئیت جنجالی هاشمی

رهبر معظم انقلاب ۱۱ فروردین ماه 95 در جمع مداحان به این نوع از اظهارات واکنش نشان داده و اظهار داشتند: «اینکه بعضی‌ها بیایند بگویند «فردای دنیا، فردای مذاکره است، فردای موشک نیست»، این حرف اگر از روی ناآگاهی گفته شده باشد، خب ناآگاهی است، اگر از روی آگاهی گفته شده باشد، خیانت است. چطور [چنین چیزی] ممکن است؟ اگرچنانچه نظام جمهوری اسلامی دنبال علم برود، دنبال فنّاوری برود، دنبال مذاکره‌ی سیاسی برود، دنبال کارهای گوناگون تجاری و اقتصادی برود -که همه‌ی اینها لازم است- امّا قدرت دفاعی نداشته باشد، توانایی دفاع کردن نداشته باشد، هر بی‌سَروپایی و [هر] دولت فزرتی کذائی‌ای او را تهدید میکند که اگر فلان کار را نکردید، ما موشک میزنیم؛ خب اگر شما امکان دفاع نداشته باشید، مجبورید عقب‌نشینی کنید.»

این سخنان باعث شد تا اکانت مذکور توئیت قبلی را اصلاح کند و بنویسد توئیت قبلی سخنان تقطیع شده هاشمی رفسنجانی بود. وی گفته است: دنیای فردا دنیای گفتمان‌های نظیر انقلاب اسلامی است نه موشک‌های قاره پیما و بمب‌های هسته‌ای...

با این حال سایت خبری انتخاب بلافاصه از قول یک فرد مطلع! از اساس ارتباط حساب توئیتری رئیس مجمع تشخیص مصلحت با ایشان را به کلی منکر شد و آن را بی‌ارتباط با هاشمی و دفترش دانست! و نوشت این حساب توسط یکی از دوستداران ایشان اداره می‌گردد.

تکذیب ارتباط این حساب با هاشمی رفسنجانی در حالی صورت می‌گرفت که سایت رسمی وی این حساب را متعلق به هاشمی رفسنجانی دانسته و به نقل از آن مطلب منتشر می‌کرد.

ارتباط سایت و توئیتر هاشمی

اما چهار روز بعد خبرگزاری‌ها از قول یکی از مشاوران هاشمی با تایید اداره این حساب‌ها توسط دفتر هاشمی از تعلیق فعالیت‌های دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در فضای مجازی خبردادند.

یکی از مشاوران آیت الله هاشمی گفت: کلیه فعالیت های مجازی ای که به نام آیت الله هاشمی در شبکه های اجتماعی انجام می شده به حالت تعلیق درآمده و تا زمان مشخص شدن مسئول ذیصلاح برای نظارت بر این گونه فعالیت ها، فعالیت حساب های کاربری مربوطه متوقف شده است.

وی گفت: حساب های توئیتر، اینستاگرام و تلگرامی که به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی ایجاد شده در اختیار دبیر سایت ایشان بوده و وی بدون هماهنگی با رئیس مجمع تشخیص اقدام به انتشار مطالب کرده است.

درخواست هاشمی از اکبر پورحال پس از نزدیک به سه ماه توئیتر اکانت هاشمی رفسنجانی را تائید اعتبار کرد تا جز معدود اکانت‌های ایرانی داری تیک آبی باشد. 

توئیتر حساب های کاربران را پس از طی فرایندی که مشخص شود متعلق به فرد حقیقی یا حقوقی واقعی است تایید اعتبار می‌کند. به واسطه قطع ارتباط توئیتر با ایران و فیلتر بودن آن در کشورما کاربران تایید شده معمولن ایرانی خارج از کشور هستند که اوراق هویتی آن‌ها به تائید توییتر رسیده است. خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی از جمله این کاربران هستند. اما در میان کاربران داخل کشور اکانت های تایید اعتبار شده بسیار محدودتر است. خبرنگاران فعال روزنامه شرق و اعتماد در این شبکه اجتماعی و برخی چهره‌های هنری از جمله کاربران تائید شده هستند. به نظر می‌رسد آن‌ها نیز از طریق نیما اکبرپور کارشناس فضای مجازی بی‌بی‌سی فارسی برای تائید اعتبار راهنمایی شده‌ باشند.

در چند روز گذشته اکانت سیامک انصاری نیز در توئیتر تایید اعتبار شد تا ترانه علیدوستی از او برای تایید اکانتش یاری بخواهد.

آخرین توئیت هاشمی در این حساب، مربوط به حدود یک ماه پیش و پس از شهادت مصطفی بدرالدین از فرماندهان مقاومت اسلامی لبنان است.

هاشمی در این توئیت نوشته است: «شهادت فرمانده شجاع مصطفی بدرالدین را به برادرم سیدحسن نصرالله تسلیت می‌گویم و مطمئنم مقاومت انتقام خون این شهید عزیز را خواهد گرفت.

درخواست هاشمی از اکبر پور