به گزارش پارس به نقل از فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، « اخضر الابراهیمی» که قرار است اواخر هفته جاری به منظور ارائه گزارشی از وضعیت سوریه در سایه تلاش های صورت گرفته برای حل بحران این کشور به نیویورک سفر کند، امروز با « محمد مرسی» دیدار و گفت وگو کرد.

ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که ابراهیمی در این دیدار مرسی را در جریان تحولات سوریه و ارزیابی وی از چشم انداز راه حل مسالمت آمیز و تلاش های منطقه ای و بین المللی برای توقف خونریزی ها در سوریه قرار داد و بر ضرورت هماهنگی بین طرح های مختلف و آمادگی مناسب برای آن به گونه ای که به حل بحران سوریه منجر شود، تاکید کرد.

ابراهیمی همچنین به بیان وضعیت کنونی ائتلاف ملی معارضین سوریه به دنبال تصمیمات اجلاس عربی اخیر در دوحه پرداخت و بر اهمیت حمایت از این ائتلاف تاکید کرد.

مرسی نیز نقش ابراهیمی را ستود و بر موضع مصر در حمایت از ابراهیمی و تصمیم قاهره برای تداوم این حمایت جهت موفقیت ماموریت وی تاکید کرد و افزود که گشایش در بحران سوریه نیازمند تمایل این کشور و محافل بین المللی برای اقدام فوری در جهت حل بحران سوریه است و اینکه شورای امنیت باید به مسئولیت خود عمل کرده و تمامیت ارضی سوریه نیز حفظ و قدرت به صورت سازماندهی شده و به دور از گزینه نظامی انتقال یابد.

مرسی و ابراهیمی همچنین درباره اهمیت وحدت معارضین سوریه و دور کردن آن از هر گونه تهدید و موارد منفی که به طولانی شدن درگیری منجر شود، توافق کردند و مرسی به تلاش های مصر در چارچوب کمیته چهارجانبه متشکل از مصر، عربستان، ترکیه و ایران و پیشنهادات قاهره برای توسعه آن اشاره و تاکید کرد که پرونده سوریه اولویت سیاست خارجی مصر باقی خواهد ماند و قاهره نسبت به استمرار هماهنگی و رایزنی با مقامات جهان برای بررسی طرح های آینده حریص است.

ابراهیمی نیز ارائه پیشنهادات مصر برای توسعه سند ژنو را ستود و بر اهمیت آغاز فوری مذاکرات جدی بین نظام سوریه و معارضین تاکید کرد.