به گزارش پارس به نقل از فارس، وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که پیش نویس قطعنامه جدیدی علیه سوریه در مجمع عمومی سازمان ملل در حال آماده سازی است.

روسیه خبر داد که برخی کشورها پیش نویس قطعنامه جدیدی علیه سوریه را آماده کرده اند که در مجمع عمومی سازمان ملل آن را به رأی خواهند گذاشت و با توجه به احتمال افزایش تنش در سوریه مسکو به این قطعنامه رأی مخالف خواهد داد.

مسکو خاطر نشان کرد که این قطعنامه نیز مانند دو قطعنامه پیشین که در مجمع عمومی تصویب شده و کاملا یک طرفه است و حکومت سوریه را مسئول همه کشتارهای صورت گرفته در کشور می داند درحالی که این مسأله بر خلاف واقعیت است.

روسیه یادآور شد که با توجه به رفتارها و اقدامات غیرقانونی و تروریستی معارضان و حمایت کامل نظامی و مالی از گروه های مسلح به وسیله کشورهای خارجی، روسیه این قطعنامه را تأیید نخواهد کرد و این قطعنامه با گزارش های متعدد سازمان در مورد نقض حقوق بشر از سوی گروه های معارض مسلح در تضاد است.

وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که پیش نویس این قطعنامه سرشار از تناقض هاست از جمله اینکه تصمیم اتحادیه عرب برای اعطای مشروعیت به معارضان را تأیید می کند و از سوی دیگر با صدور قطعنامه های مختلف علیه حکومت سوریه نشان می دهد که به مشروعیت دمشق معترف است.

مسکو افزود: کشورهای که خواهان تصویب این قطعنامه هستند تلاش می کنند از طریق مجمع عمومی سازمان ملل حکومت سوریه را سرنگون کنند در حالی که به پیامدهای این سناریو در منطقه توجه نمی کنند.